Sterke tall for Oasen

03.07.2015
Ved utgangen av første halvår (uke 26) er omsetningen på Oasen hittil i år på 324 millioner. Det er 6% økning fra samme periode i fjor.
- Dette er sterke tall, som vi er svært godt fornøyd med. Samtidig ser vi at de fleste bransjene på senteret viser positive tall, sier senterleder Dag Einar Solberg.

Størst økning finner vi innenfor kategoriene Hus & Hjem (23%) samt Servering (11%). At Hus & Hjem er vekstvinner skyldes i stor grad etableringen av Bolia og Princess, og at senteret nå har et meget attraktivt utvalg innen interiør, kjøkken og gavebutikker.

Til tross for at det er en viss usikkerhet knyttet til arbeidsmarked og økonomien generelt, ser dette ikke ut til å prege kundenes hverdagshandel.

- Vi tror at eventuelle innstramminger først rammer kapitalvarer og reiser, mens det daglige forbruket ikke påvirkes i samme grad. Oasen Storsenter har de senere årene gjort flere utbedringer inne på senteret, og senterledelsen mener vi nå ser effekten av innvesteringene. Spesielt totalrenoveringen av underetasjen har vært svært positiv, sammen med etableringen av ny Rema-butikk inne på senteret i fjor høst, sier Solberg.

- Vi har positive forventninger til åpning av nytt Vinmonopol på Oasen, og åpningsdato er satt til torsdag 15. oktober. Litt senere i høst åpner også serveringsstedet Joe & the Juice her. Vi ser at mange kunder ønsker flere serveringssteder, og dette er også et område med betydelig vekst på senteret, sier senterleder Solberg