Største kontrakt noensinne!

30.08.2016
Marine Aluminium har sikret seg sin største kontrakt noensinne. Men neste år kan bli tøft.
-Vi skal ha en stor leveranse til Statoil og Johan Sverdrup verdt nærmere 100 millioner kroner, sier en glad adm.dir. Jan Johannesen, der han tar imot skuelystne på standen på ONS i Stavanger. En doning i aluminium gjør krav på oppmerksomhet, der den er strategisk plassert utenfor teltet selskapet har leid på uteområdet.

- Vi skal gjøre mye av jobben i Korea, men den gir ringvirkninger til bedriften vår på Karmøy, sier Johannesen. Selskapet skal levere rekkverk, trapper, og plattformkonstruksjoner i aluminium til Johan Sverdrup, og kontrakten er altså den største i  bedriftens historie.

Prosjektet er ferdig i 2018, og kommer vel med. 2016 blir et bra år for oss, men det ser tynnere ut for 2017, sier Johannessen.

Han er langt fra den eneste haugalending på  oljemessen. Spaserer du gjennom de mange hallene på messeområdet, treffer du både Westcon, Granberg, Helifuel, Acrylicon, Salt Ship Design, Solstad, Deepocean- og Gassco. Deltakelsen fra nordfylket er likevel mindre enn tidligere, og regionen har denne gang ikke hatt tilstrekkelig mange interesserte til å ha egen stand under ONS.

Men selv om de ikke har egen stand, benytter mange bedriftsledere fra vår region anledningen til å avtale møter eller knytte kontakter den uka ONS varer. Gjennom hele dagen er det mange foredrag å lytte til, og om kvelden er det arrangementer i bedriftsregi overalt i Stavanger.

acrylison 2

Acrylicon fra Tysvær har egen stand under ONS. Her er kjentfolk på besøk hos Halldor Sørgård (fra venstre) og Lars Simonsen;  Frode Skår, Jørgen Knudsen og Anne Kristin Helgeland.