Superteam på kommunikasjon

26.04.2016
Pyx kommunikasjon AS blir PYX, og knytter til seg tre nye profiler, Asle Skjærstad, Alexander Urrang Hauge og Sonia Huanca Vold
Linda Nordbø fortsetter som daglig leder i selskapet.

-Det er med en god porsjon stolthet vi i dag offentliggjør planene våre for et nytt, fullskala kommunikasjons- og rådgivingsbyrå på Haugalandet. Dette er profiler som er svært sterke innenfor sine segment, og synergieffektene av at vi slår hodene sammen gjør at vi kan tilby et langt mer slagkraftig tjenestetilbud, sier Linda Nordbø i en pressemelding

Nordbø fortsetter som daglig leder, og selskapet etablerer seg i Haugesund.

-Vi er allerede er på jakt etter flere spennende miljøer både lokalt og nasjonalt, både som kilde til organisk vekst og oppkjøp, sier Nordbø.

Kommunikasjonsgevinst

PYX vil tilby tjenester innen fagområdene strategisk kommunikasjonsarbeid, salg- og markedsstrategi, lederstøtte og rådgiving og sosiale medier.

-  Markedet for denne typen tjenester på Vestlandet er voksende, og vi har satt sammen et tjenestetilbud som vi mener treffer regionen godt. For de fleste virksomheter finnes et stort, uforløst forretningspotensial i å bruke kommunikasjon aktivt ved hjelp av eksterne rådgivere, enten det gjelder omdømmebygging, salgsarbeid eller en sparringspartner når man trenger ekstra kapasitet, og kompetanse, sier Nordbø.

Alexander Urrang Hauge og Linda Nordbø begynner i nye roller i løpet av mai. Asle Skjærstad og Sonia Huanca Vold tiltrer i august og september.