Sysco i medvind

14.03.2013
Sysco har undertegnet en ny treårsavtale med Haugesundregionens Næringsforening som en av åtte hovedsamarbeidspartnere. Nybygg, ny pris og internasjonalisering preger hverdagen hos IT-selskapet.

På Oracle Partner Day som ble avholdt i Oslo onsdag 6. mars ble SYSCO igjen kåret til Årets Partner.

- I fjor vant vi prisen for beste partner på database,  mens vi denne gang fikk prisen for innsatsen vår i forhold til de nye integererte løsningene og servere som Oracle nå leverer, sier Vikingstad.

Juryens begrunnelse for utdeling av prisen var denne:
"Partneren har vist at de kan kombiner rask vekst og faglig utvikling. Med utgangspunkt i et sterkt databasemiljø har de det siste året etablert seg som en ledende aktør på  Exa og Sparc systemer i Norge.

Som følge av oppkjøpet av selskapet Crossroad i fjor høst har Sysco ekspandert utover landegrensene, nærmere bestemt til Peru og hovedstaden Lima.

- - Verdigrunnlaget til SYSCO og Crosscode var sammenfallende. Crosscode hadde etablert en stiftelse som blant annet har bygd en skole i en fjellandsby i Peru.

Dette arbeidet videreføres nå av de ansatte i SYSCO. SYSCO har også inngått en 3 års avtale med Fredskorpset om utveksling av ressurser mellom Norge og Peru.

Det legges til rette for at nordmenn drar til Peru og peruanere kommer til Norge, og akkurat nå er tre peruanere i Haugesund og to i Oslo, mens vi har tre nordmenn i Lima.

Utvekslingene gjelder for ett år om gangen, så det blir anledning for nye ansatte å prøve dette hvert år. Dette er veldig spennende, sier Vikingstad.

Som om ikke det er nok jobber IT-selskapet med å forberede fllytting fra Norheim til en seks dekar stor tomt i Karmøy kommunes område på Raglamyr sør.

Her håper vi å komme i gang så snart som mulig, sier Vikingstad, som forteller om fortsatt vekst i selskapet; nå nærmer staben seg  100 ansatte, med en forventet omsetning på 150 millioner i 2013.