Tech-dagen

Digitaliseringen raser fremover. Kunstig intelligens, roboter og virtuell virkelighet er vel og bra det, men hvilke verktøy kan vanlige bedrifter ta i bruk for å styrke konkurransekraften i DAG? 21. april handler det om teknologi i praksis.
Bli med på en halvdagskonferanse på Edda-Kino med inspirasjon, nyttige teknologiske verktøy og etterlengtet after-work med nettverksbygging på To Glass Vinotek.

Meld meg på!

Silvija Seres: Digital verdiskapning og vekststrategier

Silvija snakker om hvordan vi kan utnytte mulighetene teknologi gir oss gjennom effektivisering (samme tjenester og produkter vi har i dag, bare billigere, raskere, bedre), nye forretningsmodeller (nye tjenester og produkter som oppfyller nye behov) og bærekraft (som langsiktig vekstmotor)

Sentralt i foredraget er hvordan DERE, som bedrift, individ og region, kan gjøre dere robuste og sterke i den nye teknologiverden.

Silvija Seres er matematiker og teknologiinvestor. Hun har bakgrunn fra algoritmeforskning i Oxford, utvikling av søkemotoren Alta Vista i Silicon Valley, strategisk ledelse i Fast Search and Transfer, og tjenesteutvikling i Microsoft. Hun jobber nå som styremedlem i flere store selskaper, inkludert DNV og Ruter, og som aktiv investor i flere teknologibedrifter.

Harald Larssen Lønning: Jobb smartere, ikke hardere

I nyoppstartede Runwell jobber Harald Larssen Lønning med å optimalisere tidskrevende rutiner i utelivsbransjen. I sitt innlegg snakker han om hvordan du med noen enkle grep kan gjøre det samme i din bedrift.
  • Behovet for å definere problemer før løsninger, sette mennesker foran teknologi og funksjon foran form
  • Hvordan finne det egentlige problemet
  • Hvordan dele problemet i mindre biter og vektlegge kost/nytte
  • Verdien av å teste, evaluere og justere. Ferdigstille produktet sammen med kunden, samt tørre å feile.

Sissel Jacobsen: Teknologi som styrker kunderelasjoner

Sissel Jacobsen forteller om tre enkle grep for å bygge tillitsbaserte og sterke kunderelasjoner.

Sissel er siviløkonom og har siden 2018 jobbet for design- og teknologibyrået Appex. Hun er i dag COO i selskapet og brenner for å effektivisere prosesser som stadig påvirkes av et raskt teknologiskifte drevet frem av nye digitale og sosiale trender.

Malermesterfirma Emberland: Erfaringer fra et dataangrep

Hverdagen ble snudd på hodet da Malermesterfirma Emberland AS ble utsatt for et dataangrep. Angrepet førte til at bedriften miste tilgang til kritiske systemer og driften ble satt på prøve.

Malermester Rune Kjelsnes forteller oss om hvordan angrepet påvirket den praktiske driften i selskapet – og hva som måtte til for å redde seg inn igjen.
Side Image

Gaute Lund: Tiltak og rutiner som MÅ på plass!

Gaute gir deg et krasjkurs i de viktigste tiltakene og rutinene som MÅ på plass for å øke sikkerheten i bedriften. Med utgangspunkt i lavt hengende frukter går han gjennom konkrete tiltak som raskt gir store sikkerhetsmessige-gevinster.

Gaute Lund er senior IT-konsulent i iteam. Han har over 20 års erfaring fra diverse IT-miljøer i både små og store bedrifter. Han jobber i dag med bla. med forretningsutvikling og forbedring av prosesser internt og eksternt.

Nathalie Kliment: Krasjkurs i Microsoft-verktøyene

Vi kjenner alle til Word, Excel og Powerpoint. Gjennom pandemien har vi også blitt kjent med Teams. Men har du kjennskap til hele bredden av verktøy i office-pakken Microsoft 365?

For å jobbe best mulig sammen, er et viktig steg å sette seg inn i mulighetene som ligger i teknologien.  Hvilken tilnærming bør vi ha? Og har vi tilstrekkelig oversikt over mulighetene som ligger i teknologien slik at vi kan begrense bruken av skygge IT og unødvendige investeringer i andre programvarer?

Med en bakgrunn i endringsledelse og brukeradopsjon, skal Nathalie fortelle hvordan din organisasjon kan skape forutsetningene for å virkelig lykkes med Microsoft 365.

Etterlengtet after-work

Vi gleder oss til etterlengtet nettverksbygging i godt lag på To Glass Vinotek!