Tøff jobb i nytt selskap

20.10.2014
Tove Helen Tyberø skifter beite og skal lede et selskap som er midt inne i en knallhard nedbemanningsperiode.
Tyberø, opprinnelig fra Haugesund og en av de fire søstrene Skogland, er ansatt som administrerende direktør i Bilfinger industrier Norge AS. Selskapet, som er en betydelig aktør i norsk industri, har hovedkontor i Stavanger.

Selskapet er i ferd med å nedbemanne med 600 ansatte, og den nye sjefen skal dermed lede en betydelig omstrukturering av selskapet.

Hun tar over rollen fra 5. januar 2014. Inntil da er Steve Waugh fungerende CEO. Tyrberø kommer fra lederjobb i Apply Sørco.

Hun har over 25 års erfaring i olje- og gassindustrien, og har mastergrad i strategisk ledelse og en bachelor innen økonomi og administrasjon.

Hninfo laget en historie på dem i forbindelse med familiebedriftens jubileum ved årsskiftet 2009/2010.  Tove Helen er den eneste av de fire søstrene som har forlatt Haugesund.  De tre andre har base i Haugesund.

Eldstesøster Kjersti er ansatt som i Haugesund Turnforening, Hege er daglig leder i familieselskapet Permanor, mens yngstesøster Ida Birgitte er ansatt som førstekonsulent i NAV Haugesund.

Men hun har også erfaring fra familiebedriften

.søstrene skogland

eer er søstrene Skogland fotografert vinteren 2010. Fra venstre Ida Birgitte,  Hege, Tove Helen og  Kjersti  (nærmest).