Topp service siden 1946

12.04.2019
Sandvold & Velde Supply merker at tidene er bedre etter oljenedturen. Fra venstre daglig leder Håkon Sandvold og styreleder Per Sigurd Velde.
«Vi løser ukentlig prekære situasjoner for kunden» sier Per Sigurd Velde i Sandvold & Velde Supply AS.
Fusjonen mellom de to selskapene H.R. Sandvold As og Velde Supply As nærmer seg halvannet år, og vi møter daglig leder Håkon Sandvold og styreleder Per Sigurd Velde for en prat i kontorene i Eivindsveien.

Fellesnevnerne for de to sammenslåtte selskapene er mange; blant annet har begge vært familieeiet, begge ble faktisk startet i 1946 med få måneders mellomrom, ifølge Håkon Sandvold. Dette var jo tiden etter krigen da det hastet med å få bygget opp igjen landet både med tanke landbasert og sjøbasert næring. Virksomhetene har alltid hatt stort fokus på service og løsningsorientering. Mye av dette danner basis for hele vår bedriftskultur, sier Per Sigurd Velde og forteller videre om farfaren som alltid tok med seg noen 20 ampere sikringer i lommen på julaften, en visste jo aldri hvem som kunne trenge hjelp når julematen stod i ovnen.

I dag er Sandvold og Velde Supply bredt forankret i industri, havbruk, shipping, ventilasjon, offshore og har også et prosjekt knyttet til havvind.  Firmaet har nærmere 7000 leverandører og mer enn 1 million produkter i sortimentet. Og der ligger også en del av styrken til firmaet, som ifølge Per Sigurd Velde pålegger seg selv å levere topp kvalitet i alle ledd og løse utfordringer sammen med kunden. – Jeg vil si at vi ukentlig løser mer eller mindre prekære situasjoner for kunder.  Håkon Sandvold følger opp - Ta for eksempel en henvendelsene vi nylig hadde med en riggkunde som ønsket 300 spesialtilpassede ventiler, og da helst levert i går…De hadde lett i hele markedet, men hos andre forespurte kunne det gå ti-talls uker. Teamet hos SVS klarte å levere de første spesialtilpassede ventilene allerede i løpet av dager. Ekstra hyggelig var det at vi kunne bruke våre venner blant lokale leverandører på Haugalandet for spesialtilpassingen. Dette viser noe av styrken i vår lokale leverandørklynge, og bidrog til at vi i løpet av et par uker hadde hele leveransen på plass offshore.  Like etterpå kom kunden med kake på døren som takk for hjelpen og for at vi strakk oss det lille ekstra – stor stas sier Håkon Sandvold.

Sandvold & Velde Supply merker at tidene er bedre etter oljenedturen, men like fullt må vi stå på for å få leveransene. For hver ordre som tikker inn, har vi gitt flere tilbud, så dette kommer på ingen måte av selv. Men klart, fornøyde kunder og et utvalg og servicetilbud ut over det kunden forventer er selvsagt også en nøkkelfaktor for å oppnå suksess, sier Sandvold.

Det handler egentlig om sunn fornuft; hvis vi oppfører oss ordentlig i business, oppfører folk seg ordentlig tilbake, avslutter Velde smilende.

Les også: Storstilt åpningsfest

Bilde under: Sandvold  og Velde Supply produserer ventilasjonskanaler lokalt - Håkon Sandvold foran den store maskinen som produserer spirorør til ventilasjonsbransjen.