Travel høst i Næringsforeningen

19.08.2020
Høstens første- av mange- treffpunkt er unnagjort. Thor Harald Eike og Per Annstein Årvik foreleser om konflikter i næringslivet i 24/7-bygget i går.
Arrangementene står i kø- med fullt fokus på smittevern...
Sjelden har møtekalenderen i en høstsesong vært fullere enn nå. En del av forklaringen ligger i koronapandemien, som har ført til at en del arrangementer som skulle vært avviklet i vår, måtte skyves på. Det gjelder for eksempel Leder & HR.dagen, som normalt arrangeres i mai, men som denne gang er satt på kartet i oktober.

Markedsføringsdagen og Byggarena, de to andre store arrangementene i Næringsforeningens regi, går i midten og slutten av oktober. oktober; så normalt som det lar seg gjøre i en tid som dette. Ellers er høsten fullt opp av små og større møteplasser. Men administrerende direktør i Næringsforeningen gjør det helt klart at alle foreningens arrangementer skal baseres på myndighetenes krav til smittevern.

- Er det noe pandemien har lært oss, bortsett fra å vaske hender, holde minst en meter avstand og holde seg hjemme når man er syk, er det at folk trenger folk. Et undervurdert aspekt ved læring er å lære sammen med andre. Man lærer best sammen med andre!

Og når du melder deg på en av høstens konferanser i Næringsforeningen skal du kunne føle deg helt trygg på at din sikkerhet er ivaretatt og at smittetiltakene holder den høyeste standarden. Vi skal være en garantist for at både nasjonale og lokale smitteforebyggende råd og regler overholdes til punkt og prikke. Dette er et ansvar vi tar på største alvor, sier Jæger, som med store forventninger ser fram til høstens nyttige møteplasser.

Her er kalenderen:

17.september – 10 Minutes

18. september – Næringsvett – KRISE! (om kommunikasjon i krisetider, hvilken effekt det kan ha på omdømmet) – Bjarne Laastad, PYX

24. september – Markedsføringsdagen/MF-dagen www.mf-dagen.no

2. oktober – Næringsvett – Bli et godt styremedlem – Jostein Aksdal

15. oktober – Leder & HR-dagen - https://lederhrdagen.nforeningen.no/

22. oktober– PLUSS frokost – Forstå kunden, selg mer – Evan Jones/DIS

30. oktober – ByggArena

5. november – 10 Minutes

13. november – Næringsvett – Styrekurs del 2. Jostein Aksdal

19. november – PLUSS frokost

4. desember – Næringsvett – Hvordan bli en bedre muntlig formidler/Nå frem med sitt budskap – Nina Vogt

17.desember – PLUSS frokost – tema ikke bestemt

Bernt Jæger og resten av staben i Næringsforeningen ser fram til en hektisk, men spennende høst.