Varner velger Autostore

20.08.2014
Varnergruppen velger AutoStore som en del av løsningen i sitt nye distribusjons senter som de skal bygge i Vänersborg i Sverige
Swisslog, som er en av distributørene til AutoStore, er valgt som hoved entreprenør for et nytt distribusjonssenter i Vänersborg, Sverige. Ordren omfatter blant annet 60 000 lager lokasjoner i et Autostore lagringssystem. Arbeidet med anlegget starter i april i 2015 og overlevering til kunden er planlagt ferdigstilt sommeren 2016.

Norske Varner-Gruppen er en ledende motekjede med mer enn 1 380 butikker over hele Skandinavia, Finland, Tyskland, Island og Polen. Gruppen eier motemerker som BikBok, Carlings, Cubus, Dressmann, Wow, Volt og Urban. For å være godt forberedt til å forsyne det europeiske markedet fremover, vil Varnergruppen konsentrere logistikkvirksomheten til seks store bygg, der de vil forsyne hele sitt europeiske marked.

«Dette er en strategisk veldig viktig ordre for AutoStore, og som forsterker vår posisjon i kles-bransjen. Vi har i dag norske kunder innen kles bransjen som Bergans, Stormberg og XXL som bruker AutoStore. I tillegg har vi kunder innen samme bransje både i Tyskland, Belgia og USA» sier salgsdirektør Helge Olsen i AutoStore, Jakob Hatteland Computer AS

Les også: https://nforeningen.no/autostore-utvider-markedet/