Verver til ONS

12.03.2015
ONS-sjefen Leif  Johan Sevland lover godt trøkk på ONS Norway til sensommeren. Han mener bølgedalen bare er kortvarig
- Vi som har levd med oljebransjen i noen tiår vet at det svinger. Vi vet også at du aldri skal stole på ekspertenes spådommer. De slår som regel alltid feil. Det eneste vi vet er at markedet svinger, og det vil det gjøre i årene framover også, sa den tidligere stavangerordføreren under et møte i regi av Rogaland Ressurssenter (RRS)på Radisson Blue.

Sevland mimret om ONS- historien, som går like tilbake til 1974. Nå er oljemessen en av verdens største i sitt slag og med besøksrekord i fjor. Da var markedet på sitt heteste med oljepris på godt over 100 dollar fatet. Nå er den neste halvert, men behovet for å møtes, bygge nettverk og presentere teknologiske løsninger er like stort, i følge ONS-lederen.

-Nordsjøen er det største offshoremarkedet i verden. Høstens ONS Norway er en enklere utgave av den store ONS (2016) og myntet mer på det hjemlige markedet. Vi har godt med påmeldinger, og jeg håper at også Haugesundregionen vil være representert med fellesstand dette året, sa Sevland.

Anne Kristin Helgeland i RRS jobber med å lage en slik fellesstand både til ONS Norway i august og til ONS i 2016.

- Interessen for den store oljemessen neste år er nok større enn for den norske, men vi har godt håp om å få nok deltakere til å delta på begge, sa Helgeland.