Westcon Løfteteknikk AS inngår nye avtaler

04.02.2020
Foto: Lyse Elnett
Langsiktig avtale i Stavangerregionen og ny leverandør-avtale fra Nederland
Westcon Løfteteknikk AS (WCL) har signert ny langsiktig avtale med Lyse Elnett AS for leveranser innen Sakkyndig kontroll av arbeidsutstyr og verktøy, i deres lokasjoner i Stavangerregionen.

-For oss betyr dette flere nye faglige utfordringer, og vi ser frem til å utvikle vår kunnskap og erfaring videre sammen med energiselskapet. Dette er en viktig avtale for WCL og passer godt inn i vårt allerede etablerte fagmiljø i energibransjen. Avtalen er veldig positiv for vår videre satsing mot landbasert industri og er et resultat av vårt arbeid for energikunder som Haugaland Kraft, Statkraft, BKK Kjøpekraft Vest i Bergensregionen, og nå Lyse Elnett. Vi på Westcon Løfteteknikk takker for tilliten, og ser frem til noen spennende år med Lyse Elnett, sier administrerende direktør i WCL Karl Johan Jentoft i en pressemelding.

[caption id="attachment_180627" align="alignnone" width="451"] Administrerende direktør i Westcon Løfteteknikk, Karl Johan Jentoft.[/caption]

WCL blir Van Leusden leverandør

WCL jobber målrettet for å sikre direkte leveranser fra produsenter. Nå har de signert leverandør-avtale med nederlandske Van Leusden. Jentoft er tydlig på hvor viktig det er for WCL å sikre kvalitetsrike produkter for sine kunder.

-Med en produktportefølje på alt fra 500kg til 100T og mer enn 130 års erfaring, gjør Van Leusden oss til en enda mer komplett leverandør av kraner og løfteutstyr. Selskapet er eksperter innen leveranser til maritim og offshore bruk, så med Van Leusden sine produkter i vår portefølje tar vi et steg videre som en enda sterkere leverandør mot våre offshore kunder og målgruppen vår der, sier Jentoft.

-Gjennom å videreutvikle vårt samarbeid med Van Leusden, vil vi befeste vår posisjon som en ledende leverandør av kraner og annet løfteutstyr i et krevende marked. Vi er allerede godt i gang med leveranser og både vi og Van Leusden ser frem til et godt samarbeid for å sikre videre oppfølging av det norske markedet, sier Jentoft.