Lansering av Zeerov

24.04.2024
Kystdesigns leder Tore Nedland avduket Zeerov.
Kystdesigns nye ROV-stolthet ble avduket
Fredag kveld var det samlet et stort knippe gjester til avdukingen av Kystdesigns nye ROV (fjernstyrt undervannsfarkost), nemlig Zeerov.
I egne lokaler var det dekket opp til stor lanseringsfest og hovedattraksjonen hang tildekket høyt i luften over bassenget, der den skal testes. Alle de 120 gjestene ble ønsket velkommen av konfransier Rune Bjerga, før CEO Tore Nedland kunne ønske både kunder og ansatte for velkommen. Zeerov ble så avduket og var et imponerende syn for publikum.

Med sine 150 hestekrefter og dybdevurdering ned til 2000 meter, vil denne elektriske rov-en være en viktig brikke i videreutvikling av undervannsfarkoster. Kystdesign, som er lokalisert i Aksdal har her virkelig satt standarden på utviklingen i bransjen.

Det var mange som ønsket å gratulere, og Reach Remotes Bjørg Mathisen Døving lot seg begeistre av måten Kystdesign tok utfordringen med å utvikle denne nye ROV`n. Det grønne skiftet er også kommet til denne bransjen, noe Zeerov er et godt bevis på, i følge Døving.

Flere av Kystdesigns ansatte var også med på lanseringen, og viste Næringsforeningen hvilke deler av ROV`n de hadde fått være med å utvikle. Det var tydelig at alle fra lærlingen til utviklerene har et stort eierskap til nyvinningen, som vil ta bransjen videre inn i en grønn retning.

CEO Tore Nedland (Kystdesign)