-En av de største kontraktene

21.06.2018
Det går mange år mellom hver gang Aibel tildeler underleverandører en større kontrakt
Tysvær-bedriften Multi Vedlikehold Drift AS har fått kontrakt med verdi på over 200 millioner kroner for vedlikeholdsarbeid på Njord Bravo.

Aibel har tildelt ISO-arbeidene (Isolasjon-, stillas og overflate) på Njord Bravo til selskapet med tilhold i Aksdal.

Det skal være en av de største avtalene noensinne som er gitt til et lokalt firma.

– Multi Vedlikehold Drift AS har over tid vist at de kan levere både på pris, kvalitet og tid. I hard konkurranse ble dette vår foretrukne leverandør på dette oppdraget, sier Ole Sandvik, VP Yard i Aibel i en pressemelding.

Multi Vedlikehold Drift AS hatt leveranser til Aibel i dokken i et par år, hadde samme ISO-arbeidene for oss på landstrømjobben til Johan Sverdrup på Kårstø og sist, TK Atlanta, på verftet i Haugesund.

– Det gleder oss at lokale leverandører kan være med og tilby tjenester også på store oppdrag, sier Sandvik.

– Vi har jobbet målrettet mot Aibel for å få lov å være med på større prosjekter og det er med stolthet vi signerer denne avtalen. Vi har gjort denne typen oppdrag mange ganger, så vi vet godt hva som venter oss, sier daglig leder i Multi Vedlikehold Drift AS, John-Steinar Pedersen, som forteller om mange hundre personer i rotasjon gjennom prosjektet, der HMS og vel utført arbeid har fokus.

Oppdraget starter i begynnelsen av juli og har en varighet på 14-15 måneder.