- Feedback sprer glede

04.11.2011
Positiv feedback gir engasjerte og glade medarbeidere. Men vi er altfor dårlige på det, sa Even Heien i Naviga da han snakket for en fullsatt sal i Scandic Hotel torsdag.

Næringsforeningens Frokostkurs hadde samlet rundt femti deltakere til temaet" Hvordan få mer ut av dine medarbeidere". Heien med utdannelse fra Handelshøgskolen i København, konsulent- og ledererfaring, var foredragsholder, og han utfordret møtedeltakerne til å jobbe med feedback som verktøy for å fremme prestasjonskulturen.

- I mange organisasjoner er det ikke kultur for å gi ros. Det er en treningssak, hvor det å være spesifikk og konkret i tilbakemeldingene er det viktigste, sa Heien.
Han fremhevet også lederens evne til å lytte.

-Mange bruker den mer autoritative tilnærmingen til sine medarbeidere: Tell, dont ask. Hvis vi snur på det og sier:Ask, dont tell, får du medarbeidere til åpne og gi av seg selv. Det handler om måter å kommunisere smart på, og der har vi en lang vei å gå i de fleste organisasjoner. Men de som trener på det, oppnår også resultater og en mer prestasjonsorientert kultur, sa Heien.
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Sparebanken Norge
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund
SVS Sandvold Velde Supply