- Grenser til det latterlige
Han kan knapt tro det resultatet han nå ser. Etter tre år med massevis av utredninger og møter, er man tilbake til start.
– Jeg har hatt klokkertro på Solvik Olsen og hans ambisjoner om å satse på en eller to hovedveier i stedet for å smøre tynt utover flere strekninger. Det er det som skal til for å gi næringsliv og privatbilister vintersikker og trygg ferdsel over høgfjellet. Så ender man opp med akkurat det motsatte. Flere veier som skal slåss om de samme veipengene, sier Severeide.
Stortingsrepresentant: – En gledens dag for Bergen
Ennå er det ikke lekket noe om prosjekter på E134 i Nasjonal Transportplan. Severeide frykter at regjeringens beslutningen vil gjøre det vanskeligere å få realisert planene om vintersikker vei over Haukeli.
Vi får tro regjeringen når den sier at « E134 skulle være en av hovedveiforbindelsene. Den ligger fast og skal utvikles videre. Hvilke prosjekter som kommer der må vi komme tilbake til i NTP.»
– Jeg håper fortsatt, men frykter at det kommer til å hard kamp om midlene når de nå skal fordeles blant fire og ikke to strekninger, sier Severeide.