- Kontroll på varslingsrutinene?

09.02.2018
Har du kontrollen? Eller ble du tatt på senga av Me too-kampanjen? Næringsforeningen inviterer til kunnskap og fordypning om varsling.
Me too-kampanjen har vært en vekker for mange bedrifter. De har beskjemmet måtte innrømme at det finnes hull i rutinene.

Men varsling er mer enn seksuell trakassering. Varsling kan handle om økonomisk utroskap, mobbing på arbeidsplassen, manipulerende sjefer og andre forhold relatert til arbeidsmiljøet. Og det finnes faktisk et ferskt regelverk som bedriftene må ta hensyn til.

I vårt  konsept «Ten Minutes» inviterer Næringsforeningen til nettverksmøte over temaet: " Har din bedrift kontroll over varslingsrutinene?"

Arrangementet finner sted på «Samson andre» i sentrum av Haugesund (indre kai) torsdag 22. februar kl. 19-21.  Konseptet Ten Minutes er blitt godt mottatt og vi satser på en gjentagelse med en fin blanding av korte foredrag på 10 minutter med påfølgende samtale, mat og drikke i en hyggelig og avslappende atmosfære.

Foredragsholderne må «levere» på 10 minutter, og det kommer advokat Marthe Ravnås fra Deloitte, seniorrådgiver Trond Angeltveit i Arbeidstilsynet, rådmann Sigurd Eikje i Karmøy kommune og daglig leder i Avaldsnes Idrettslag, Norvald Kaldheim gjøre.

Alle kommer til å se på varsling og varslingsrutiner ut fra forskjellige ståsteder.

Etterpå kjører vi en mer utdypende samtale ledet av Næringsforeningens sjef, Egil Severeide.

Her er programmet:

Link til 10 minutes