- Lag egen strategi for sosiale medier

16.01.2014
-Sosiale medier er ikke noe du bør drive med når du har tid. Det må integreres som en del av arbeidsdagen, mener Ingrid Stakkestad i Bouvet.
Torsdag snakket hun for stinn brakke på Næringsforeningens Frokostkurs.

Tysvær-jenta (29), som bl.a. er kåret til Årets Nettredaktør hjemvendt fra studier og jobb i hovedstaden, anbefalte bedriftene å lage egen strategi for sosiale medier: Hva vil vi, hvilke kanaler ønsker vi å være i og hvordan ønsker vi å framstå?

Hun mente sosiale medier gir en gyllen mulighet for synliggjøring av bedriften,  kommunikasjon med kunder og forretningsforbindelser og for salg.

-          Men det krever en bevisst holdning og kan ikke være basert på «når jeg får tid» holdning, sa Stakkestad, som gav konkrete råd til hvordan sosiale medier kan brukes både eksternt og internt.

Blant annet pekte hun på nødvendigheten av å lage kjøreregler for de ansatte som gir retningslinjer for hvordan de bør opptre på sosiale medier.

 

 

 

 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund