- Starten på økt regionsamarbeid

27.08.2018
De lyttet, diskuterte og tenkte høyt på Ryvarden..
Et tyvetalls næringsforeninger fra Sunnhordland, Haugalandet, Hardanger og Ryfylke møttes til historisk møte på Ryvarden mandag.

-Det er starten på et økt samarbeid over fylkesgrensa, sier initiativvtakerne Anne Grete Sandtorv i Stord Næringsråd og Egil Severeide i Næringsforeningen Haugalandet.

På møtet ble status for de tre store infrastrukturprosjektene i regionen, Rogfast, Hordfast og E 134 presentert, som et bakteppe for diskusjonen om økt samarbeid mellom næringsforeningene mellom Stavanger og Bergen.

-Det var stor enighet om å følge opp dette møtet, og se nærmere på organisering og samarbeidsformer for å stå best rustet til å møte en utfordrende framtid, sier de to etter møtet.

Fra venstre: Ingvald Torblå (SMB Hardanger), Bernt Jæger (Næringsforeningen Haugalandet),  Inge Løyning (Sauda Vekst), Karoline Eldøy  (styreleder Stord Næringsråd), Lars Solberg (Atheno), Roald Aga Haug (styreleder Haukelivegen as, foredragsholder), Anders Rundhaug  (Karmøy Næringsråd), Per Inge Eriksen (Åkrehamn Vekst), Asbjørn Moe (Etne og Vindafjord Næringsutvikling), Anne Grete Sandtorv (Stord Næringsråd), Vigleik Dueland (Destinasjon Haugesund & Haugalandet), Egil Severeide (Næringsforeningen Haugalandet), Runar Skarstein (styreleder Maritimt Forum), Jarle Jæger (NELFO Sunnhordland og Haugalandet), Thore Yrke (Tysvær Næringsforum), Silvia Tofte (Kvinnherad Næringsservice), Ove Grønås (Bømlo Næringsråd), Wenche Tislevoll (Fitjar Næringsråd), Øyvind Halleraker, Hordfast as (foredragsholder).