-Vi skal bygge fremtidens håndverkere

04.09.2020
I fjor bikket de én milliard, nå flytter de inn i splitter nye kontorlokaler i Norheim Næringspark
Utvikling var et sentralt tema da Næringsforeningen besøkte Sig Halvorsen (Teqva) – tidligere Storesund Rør - på åpningen av nytt showrom og kontorlokaler - Det er nemlig en sentral del satsingen til konsernet som strekker seg fra Arendal til Stord.

- De siste 20 årene har vi utviklet oss for å holde kunder og samarbeidspartnere fornøyd, åpner konsernsjef i Sig. Halvorsen, Kåre Ravndal.

Nøye planlagt

Bytte av kontorlokaler signaliserer også en utvikling i antall ansatte. På tvers av Sig Halvorsen, Rønning Elektro og Energi & Miljø er det nå nærmere 50 ansatte – hvorav 8 er lærlinger. Daglig leder i Sig-Halvorsen, Ove Lode presiserer at denne veksten er nøye planlagt – å bytte kontorlokaler hadde de nemlig bestemt seg for i 2017.

-Vi har vokst jevnt og trutt fra en håndtverker-bedrift til en kompetansebedrift. Nå gjennomfører vi alt fra A til Å i en byggeprosess. Det inkluderer alt fra prosjektering til utførelse, forklarer Lode.

[caption id="attachment_182782" align="aligncenter" width="4608"] Det nye kontorlokalet til Sig. Halvorsen (Teqva) i Norheim Næringspark.[/caption]

Bikket en milliard

De siste 20 årene har omsetningen i konsernet vokst fra en omsetning på rundt hundre millioner i år 2000.

-I 2019 bikket vi over en milliard i omsetning, og en stor milepæl er nådd, bekrefter Ravndal.

-Vi har rett og slett utviklet et team som kundene våre ønsker å ha med seg, sier han.

På spørsmål om hvordan de ser for seg fremtiden svarer han kort:

-Vi skal bygge fremtidens håndtverkere!

Etter mer enn 70 år i bransjen er Sig. Halvorsen et av Rogalands ledende rørleggerfirma. Virksomheten omfatter butikksalg, service, fornying av bad, boliginstallasjoner, samt store og teknisk krevende nærings industriprosjekter.