- Viktig oppkjøp for Westcon

30.01.2018
Westcon Løfteteknikk kjøper opp Haugesund-selskapet Gleipnir.
Administrerende direktør i Westcon Løfteteknikk, Karl Johan Jentoft, mener oppkjøpet av Gleipnir gjør at Westcon Løfteteknikk tar et viktig steg for å styrke seg.

– Oppkjøpet er med på å styrke hele porteføljen vår og gir gjennomgående økt kompetanse i selskapet. Oppkjøpet gir oss en vesentlig større verktøykasse i et marked som stadig er under utvikling, sier Jentoft til h-nytt.no

Gleipnir designer og produserer i dag løfteutstyr til flere bransjer. Blant annet leverer de utsyr til offshore, maritim, fiskeri og industriell sektor. Oppkjøpet gjør at selskapet nå blir en del av Westcon Løfteteknikk.

– Vi har samarbeidet tett med Gleipnir før og har gode erfaringer. Oppkjøpet gjør at vi får kontroll over kvalitetsprodukter som er målrettet inn mot en av de viktigste bransjene vi jobber inn mot. Samtidig får vi kontroll over hele produkskjeden, fra design, produksjon til bruk. På den måten får vi færre ledd å forholde oss til og det blir det enklere å ta strategiske valg med tanke på egne produkter og utvikling, sier Jentoft.

Westcon Løfteteknikk har i dag 135 ansatte og omsetter for rundt 150 millioner kroner. Jentoft påpeker at selskapet overtar både salgsapparat, ingeniører og designere som en del av oppkjøpet. Samtidig innrømmer at det har vært vanskelige tider de siste årene