20 år under vann

10.04.2019
Denne uka feirer DeepOcean Group 20 år som ledende undervannsaktør globalt.
Selskapet ble etablert som DeepOcean AS i Haugesund i 1999 og har siden den gang ekspandert over hele verden der selskapet har utført jobber for alle de store operatørene innenfor Olje og Gass og de nye Offshore Energimarkedene.

Hovedområder for aktivitetene er Nordsjøen, Afrika og Mexicogolfen, inkludert operasjoner i USA, og med et nyetablert hovedkontor i Oslo.

Siden 2016 har DeepOcean vært eid av Triton, som har gjort det mulig for selskapet å ekspandere videre med kjøp av Searov i 2016, et smidig og kost-effektivt ROV selskap med fokus på operasjoner i Vest Afrika samt kjøp av Delta Subsea, et Houston-basert selskap som spesialiserer seg på undervannsinspeksjon, reparasjon og vedlikehold.

-Vi kan vi stolt se tilbake på en flott suksesshistorie og sammen med våre kunder feire utallige godt gjennomførte prosjekter, sier Øyvind Mikaelsen, DeepOcean’s CEO. -Vår videre vekst vil fortsette i god DeepOcean-ånd, som vi har utviklet gjennom disse 20 årene, der gode løsninger, fleksibilitet og en vilje til å «få ting til» preger vårt daglige virke.

Fra den spede begynnelse i Haugesund har DeepOcean vokst til å bli en ledende og global leverandør av undervannstjenester. Selskapet opererer i dag 18 skip, over 50 ROV-systemer (fjernstyrte undervannsfarkoster) samt mer enn 10 spesialfarkoster for grøfting-og nedgravingsoperasjoner på havbunnen.

Selskapet har totalt 1100 ansatte.