Altibox forlenger distribusjonsavtale med NENT Group

13.04.2020
Jan Håland, direktør for Haugaland Kraft Fiber.
Sikrer attraktivt sports- og underholdningsinnhold for 47 000 Haugaland Kraft Fiber kunder på Haugalandet,
Strømmetjenesten Viaplay integreres som en del av innholdet for Altibox’ over en million TV-seere og Altibox fortsetter distribusjon av NENT Groups Viasat-kanaler og norske TV-kanaler.

Den norske TV-, strømme- og bredbåndsleverandøren Altibox har forlenget den langsiktige distribusjonsavtalen med kringkasteren Nordic Entertainment Group (NENT Group). Senere i år vil Altibox sine TV-kunder få muligheten til å inkludere NENT Groups strømmetjeneste Viaplay som en del av abonnementet for første gang. Avtalen inkluderer også fortsatt tilgang til NENT Groups Viasport-kanalene, Viasat Film, Viasat Ultra HD, Viasat FilmFavoritter og de norske kanalene TV3, Viasat4 og TV6.

Haugaland Kraft distribuerer Altibox til 47 000 kunder mellom Boknafjorden og Bjørnafjorden.

- Vi er veldig fornøyde med den langsiktige avtalen med NENT Group. Den sikrer at kundene våre fortsatt får mulighet til å se attraktivt sports- og underholdningsinnhold, sier Jan Håland, direktør for Haugaland Kraft Fiber i en kommentar.

- Avtalen med NENT Group vil bidra til å fortsatt underholde kundene og styrke vårt tilbud som i EPSI-undersøkelsen har blitt vurdert av seerne som den beste TV-opplevelsen i Norge 9 av de 10 siste årene, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

- Altibox’ populære TV-tilbud har et bredt nedslagsfelt i Norge og dette utvidede samarbeidet er gode nyheter for seerne. Viaplay er den ledende nordiske strømmetjenesten og vil bli mulig å velge inn for mer enn en million Altibox-seere. Kundene kan se frem til å nyte de beste originalproduksjonene, internasjonale filmer og serier, barneinnhold og direktesendt sport. Fra neste år vil tilbudet vårt også inkludere vintersport som tiltrekker store seermasser i Norge. Vintersportinnholdet vil ytterligere styrke NENT Groups posisjon som innehaveren av de bredeste og mest relevante underholdningsopplevelsene, sier kommersiell direktør Kim Poder i NENT Group.