Altibox +Toppfotball= Sant
22.01.2020
Altibox fortsetter å spille på lag med Eliteserien i tre nye år. Her er kommersiell direktør i privatmarkedet Kjersti Eide Drivenes i Altibox på lag med sponsorprosjektleder Freddy dos Santos i Norsk Toppfotball i kamp mot kommersiell leder Pål Breen i Norsk Toppfotball og kommersiell direktør for bedriftsmarkedet i Altibox, Stian Røisland.
- I den nye avtalen vil vi jobbe tettere og mer målrettet sammen med Altibox og FK Haugesund for å lage engasjerende aktiviteter. Fotballen engasjerer bredt og er, på samme måte som oss, en naturlig del av lokalsamfunnet, sier direktør Jan Håland i Haugaland Kraft Fiber.
Haugaland Kraft Fiber leverer bredbånd og underholdningsløsninger fra Altibox på Haugalandet, Sunnhordland, indre Ryfylke og Aust-Agder.
- Vi øker satsingen mot både privat- og bedriftsmarkedet fremover, og denne avtalen gir oss mulighet til å forsterke aktivitetene våre både nasjonalt og lokalt. Vi er glade for å inngå en mer langsiktig avtale som gjør at vi kan gjøre enda mer for å styrke engasjementet for norsk fotball. Sammen med våre lokale Altibox-partnere skal vi skape enda flere gode opplevelser for kundene våre og fotballinteresserte i hele Norge, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.
Fotball er den mest attraktive sporten i Norge og Eliteserien hadde snaue 1,4 millioner tilskuere i 2019. Alle landets 11 fylker er representert i enten Eliteserien eller OBOS-ligaen. Altibox er gjennom sine mange partnere til stede over hele Norge og er blant landets ledende leverandører av internett, TV og underholdnings-tjenester. Samtidig er e-sport verdens raskest voksende sport og en gren som samler og engasjerer både barn og voksne i hele landet på tvers av fylkesgrensene.
- Foruten å støtte fotballen økonomisk, vil vi fortsette med å gi kundene våre de beste brukeropplevelsene. Da er både Eliteserien, OBOS-ligaen og Altibox eSerien en naturlig del av underholdningen og opplevelsene vi vil formidle og knytte oss opp mot, sier Thomas Skjelbred.
Han legger til at samarbeidet med Norsk Toppfotball har gitt merkevaren Altibox et løft på flere måter, og at selskapet i denne sammenheng også forlenger sine samarbeidsavtaler med VG og Discovery Networks Norway. Nå ser både Altibox og NTF frem til å videreutvikle samarbeidet mellom alle partene i tiden som kommer.
- For meg og klubbene som har jobbet tett med Altibox i tre år er jeg utrolig glad og stolt av at vi får fortsette det gode arbeidet vi sammen har startet de neste årene. Altibox har tilført oss mye allerede og jeg gleder meg til fortsettelsen, sier kommersiell leder i Norsk Toppfotball, Pål Breen.