Ansetter fire nye

05.04.2017
PDS Protek merker økt aktivitet og øker staben med fire nye medarbeidere.
Etter et par magre år så ga 2016 et oppsving for PDS Protek, i et oljemarked som betegnes som krevende. Økt aktivitet i markedet, tildeling av nye jobber og rammeavtaler ga en omsetning på 122 millioner og et resultat før skatt på 6,5 millioner.

- Hele organisasjonen har jobbet hardt for å tilpasse PDS Protek nye og eksisterende markeder, og vi kan si at vi har lykkes med å navigere gjennom to-tre vanskelige år. Selv om markedet ser lysere ut og aktiviteten er økende hos våre kunder er det fortsatt et utfordrende og krevende marked,  sier Terje Øverland, adm. dir. i PDS Protek i en pressemelding.

- Vi må virkelig holde et fast grep om økonomien, være nøkterne og stå på for levere et positivt resultat i år også. Nå ser vi at aktiviteten øker og vi får stadig nye forespørsler fra våre kunder og håper at de nye tildelingene av rammeavtaler og opsjonene som er innløst skal bidra til økt aktivitet. Det ser ikke så verst ut så langt i 2017 men vi har kapasitet til å ta på oss mange flere oppdrag.

Ansetter

Siden årsskiftet har PDS Protek sin stab på Kvalamarka økt med 4 årsverk, og i arkitektavdelingen er de på jakt etter sivilarkitekt og sivilingeniør.

Tidligere i år ble Anita Merete Sømme ansatt som teknisk tegner og konsulentavdelingen fikk Stig Thuestad med på laget. Begge har erfaring fra olje & gass og industri. In-house avdelingen har fått to nye medarbeidere.

Olav Larsen har 28 års erfaring fra olje- og gassindustrien og skal inn i rollen som prosjektleder, og 3. april hadde Erik Thuestad Løkås sin første arbeidsdag som strukturingeniør.