Åpner nytt kontorfellesskap

05.03.2020
Her kan du jobbe, trene, spille inn podkast -  og alt i mellom
Næringsforeningen besøkte H90 - et splitter nytt kontorfellesskap som åpner i dag i de gamle Danske Bank- lokalene i Haraldsgaten 90.

I følge eieren selv er dette innredet til å være Haugalandets flotteste kontorfellesskap.

-Her har vi plass til rundt 30-35 personer. Vi har 4 kontorer, 6 faste kontorplasser og ca 15 flexplasser, sier Ole Ben Pedersen i Berg Eiendom.

Med god møteromskapasitet, playstationrom, treningsrom og et podkast studio er det ingen tvil om at kontorfellesskapet dekker behov på tvers av spekteret.

-Dette skal være et problemfritt leieforhold. Alt du trenger å gjøre er å ta med deg pcen og sette deg ned å jobbe. Ingen felleskostnader, ingen tillegg for ditt eller datt. I tillegg er det åpent døgnet rundt for leietakerne, sier han.

Så langt er det 4-5 leietakere som har flyttet inn. En av dem er LBC Cloud grunder Lars Eirik Støle, som allerede har jobbet der i noen uker.

-Å jobbe her er strålende. Bygget har alle fasilitetene jeg trenger og jeg gleder meg til å komme til jobb hver dag, sier han.

Glimt Interiørarkitekter har stått for designet av kontorfellesskapet. Støle er godt fornøyd med jobben de har gjort.

-Det er jo nærmest urbant, sier han.

-Har du noe å fortelle, så legger du ut podkast

I tillegg til fine møterom og fellesområder har kontorfellesskapet et eget rom som er egnet for inspilling av podkast. Podkast blir stadig mer brukt i Norge og tall fra en undersøkelse Ipsos gjennomførte i  2019 viser at andelen som lytter til podkast månedlig eller oftere har økt fra 24% i starten av 2017 til 37%. Pedersen har stor tro på at Podcast studioet vil bli godt benyttet.

-Jeg hører mye på podkast selv. Vi ser at alle som har noe å fortelle, lager podkast. I tillegg har jeg sett på sosiale medier at folk i regionen etterlyser podkast-studio, sier han.

I tillegg til å utvikle systemer for el-bil lading gjennom LBC Cloud er Støle tangent i bandet Vamp. Han legger ikke skjul på at studioet kan benyttet til litt musikkarbeid.

-Det er kanskje litt for lite plass til alle i Vamp, men mindre prosjekter kan jeg godt jobbe med her, sier han.

Det blir lagt opp til leie av lokalet der det kan bookes møterom eller studio.

-Vi skal lage et opplegg der du kan booke og betale direkte i en app. Det skal være veldig enkelt å betjene, sier Pedersen.

[caption id="attachment_180968" align="alignleft" width="300"] Treningsrommet på H90[/caption]