Årets storsamling for bygg-, anleggs- og eiendomsbransjen!

Vi byr på kurs, prognoser, byggebørs, markedsføring, ledelseserfaring, teknologi, bærekraft og fremtidsvyer - alt fra dyktige foredragsholdere; Sturla Vik-Vestly, Kate Elin Østebøvik Haugen, Eirik Newth, Arild Kildal Olsen, Alise Vea, Daniel Westervik, Nejra Macic og Inge Jan Thorsen.

Se hvem som er påmeldt her!

Det er ekstra kjekt å kunne invitere til et etterlengtet after party like i etterkant av det faglige. Vi inviterer til en eksotisk ettermiddag/kveld med god mat, noe godt i glasset og en forrykende underholdning av Captain Frodo! Den gode og viktige nettverksbyggingen fortsetter dermed etter faglig påfyll fra scenen. Festlighetene er inkludert i deltakeravgiften og starter kl. 16. Dersom du ønsker å ha med din bedre halvdel på after party kan billett kjøpes.
Meld meg på!

Eirik Newth: Slik forbereder du deg på fremtiden

- Astrofysiker, forfatter, fremtidskikker og medlem av regjeringens ekspert-klimautvalg
Det fødes færre barn, eldrebølgen stiger i størrelse, det skal kuttes i utslipp og avfall, teknologien er på fremadmarsj, Norge skal elektrifiseres, økonomien og budsjettene blir trangere, og usikkerheten øker (PUH!). Hvordan skal du best ruste deg til en sikrest mulig fremtid? Kunnskap er makt! Alt henger sammen, mener Eirik Newth, og gir deg viktige og nyttige eksempler fra andre deler av verden, kombinert med aktuelle trender og fremtidsvyer.

Sturla Vik-Vestly: Kursdel - Makt og maktbasert kommunikasjon i forhandlinger

- Advokat og partner Advokatfirmaet Responsa AS

Bygg- og anleggsbransjen har tradisjonelt vært en bransje hvor maskuline verdier har fått lov til å utfolde seg. Det er et stort innslag av konkurransementalitet i bransjen, og holdninger som ‘den sterkestes rett’ er utbredt. Makt og maktbasert kommunikasjon er hyppig brukt som verktøy for å påvirke eller overtale motparten. Selv om slike holdninger er både destruktive og kortsiktige må man forholde seg at dette er en del av hverdagen i denne bransjen.

Så hvordan kan man på best mulig måte håndtere slike forhandlinger? I foredraget/kurset – som passer for alle som må forholde seg til makt og maktbasert kommunikasjon, uansett forhandlingssituasjon, kommer advokat Sturla Vik-Vestly inn på sentrale temaer som:
  • Hva makt er
  • Hvorfor man velger å bruke makt i forhandlinger
  • Ulike typer av makt og maktbasert kommunikasjon
  • Hvordan du på en god måte kan håndtere makt og maktbasert kommunikasjon i dine forhandlinger
  • Konkrete tips til avvæpning av maktbasert kommunikasjon
Side Image

Kate Elin Østebøvik Haugen: «Me tutla nå bare på» - Hvordan engasjere treskaller med SoMe

Salgsleder Førre Vindu. Vindusnerd med brennende engasjement for tre

«Treskallene» hos Førre Vindu har produsert med stor ærekjærhet og høy kvalitet, uten å egentlig tenke så mye over det. Da Kate Elin begynte opprettet hun kontoer på sosiale medier. Ved å fortelle om de små og store detaljene som er en del av hverdagen har innleggene bygget stolthet internt, og engasjert eksternt. Tilbakemeldingene viser at kunder og lesere vil ha mer av det som er ekte. Førre Vindu sine produkter finner du både i et britisk boligmagasin, og anerkjente arkitekters Instagram.

Inge Jan Thorsen: Det handler om ledelse

- Adm. dir. Vassbakk & Stol AS
620 ansatte, 1,7 milliarder i omsetning og en sterk markedsposisjon. Det er ikke småtterier Inge Jan Thorsen har å bryne seg på. Etter 20 år i direktørstolen har han gjort seg noen erfaringer, og i sitt innlegg deler han av verdifulle betraktninger han har gjort seg opp gjennom årene.

Arild Kildal Olsen: Byggebørs

- Ako Invest
Vi har bedt Arild Kildal Olsen om å ta en gjennomgang av hvilke private og kommunale prosjekter som er under planlegging i vår region. Hensikten er å gi et bilde av hvilke oppdrag det kan være mulig for våre medlemsbedrifter å ta del i fremover. Arild har bakgrunn fra eiendom og kjøpesenterbransjen, blant annet Caiano, Steen&Strøm og Citycon, og driver i dag sitt eget konsulentselskap.

Daniel Westervik: Proptech + bærekraft = sant

- Energy Control
Hvordan kan teknologi bidra til bærekraftige bygg og økt levetid? Vi river 22 000 bygg i Norge hvert år. Dette er ikke bærekraftig. Hvordan kan vi bruke teknologi til å “redde” bygg, gjøre de mer bærekraftig og skape en tanke om å skape levende bygg. Foredraget tar deg gjennom eksempler på bygg som er reddet og hvordan også publikum kan ved hjelp av teknologi bli mer bærekraftige. Målet er å øke kompetansen og bevisstheten til publikum slik at man med enkle grep kan jobbe mot å nå klimamålene. Foredraget fokuserer på hvilke tiltak "alle" kan gjøre og hvilke tiltak man kan gjøre "i morgen" for investeringer spart inn i løpet av et år.
Side Image

Nejra Macic: Satser du på riktig hest?

- Sjeføkonom Prognosesenteret
Statistikken lyver ikke, og få er så treffsikker i prognosene for fremtiden som Nejra Macic. Hun har vært et fast innslag på ByggArena de siste årene – med god grunn. Mange fra forskjellige bransjer bruker aktivt hennes tallmateriale til strategisk satsing, og hun gjør en grundig analyse av regionen på forhånd. Best score – hver gang, få – om noen – klarer å gjøre det mange oppfatter som kjedelig tallmateriale så interessant og ‘spiselig’.
Side Image

Alise Vea: Den vanskelige førsteetasjen – noens drømmebolig?

- Boligsjef Haugesund kommune

Noen boliger er svært ettertraktet i markedet, er lett salgbare og solgt før byggestart. Boliger med standarder «alle» ønsker deg. Men i ethvert boligprosjekt er det noen kunder som ser etter noe annet, noe som er tilpasset dem og deres behov - for at de skal kunne kjøpe og mestre det å bo i egen bolig. Hvordan nå denne kjøperen? Boligsjefen i Haugesund kommune har oversikt over hvilke ønsker, behov og betalingsevne som finnes hos disse boligkjøperne. Hun vil dele kunnskap om hva som skal til for å treffe også denne delen av markedet. Kommunen hjelper årlig over 2000 innbyggere med boligkjøp, prioriteringer, boutgifter, individuelle tilpasninger og valg av gode bomiljø. Noen få av disse leier bolig av kommunen, men de aller fleste leier eller kjøper bolig i det ordinære boligmarkedet. Kan vi planlegge sammen for å oppfylle enda flere boligdrømmer?

Arabian nights og Captain Frodo

Vi er så glade for å kunne ta festen tilbake - endelig! Like etter konferanseslutt trekker vi opp i Caianosalen og trer inn i ‘Arabian Nights’ – magisk pyntet for å skape den riktige stemningen. På menyen står eksotiske og spennende retter, og vi byr også på noe godt i glasset. Selveste Captain Frodo står for en forrykende underholdning. Dette vil du ikke gå glipp av!