Bare Saudi-Arabia snapper mer
23.08.2019
Syv av ti kvinner mellom 40 og 60 år bruker Snapchat daglig, forteller Snapchat-sjefen i Norge, Steffen Rabben.
MF-Dagen er regionens viktigte møteplass og markedsførere og arrangeres 27. september. Se program og påmelding her
Ifølge Rabben er Snapchat en greie som nordmenn virkelig har trykket til sine bryst.
- Jeg tror at hovedgrunnen til det, er at nordmenn er glade i å kommunisere med hverandre. Vi har de rette verktøyene til nettopp det, sier han til iTromsø.
Han viste til statistikk for sosiale medier som rangerer Snapchat som nummer to, etter Facebook som har 82 prosent spredning. Snapchat har 60, Instagram har 53 prosent og YouTube 42, sier han.To millioner snappere
Antall norske snapchatbrukere er også i verdenstoppen.
- Vi er i dag cirka to millioner brukere av Snapchat. Det er bare Saudi-Arabia som har flere brukere. De er tre millioner, sier han.
Snapchat har kanskje fått et ufortjent stempel som «kun for ungdom», men Rabben peker på at aldersspredningen blant brukerne er stor, selv om de yngste er den største prosentvise gruppa. Blant 13- til 24-åringer er over 90 prosent på «snap».
I alle aldre
Men også andre aldersgrupper er hyppig representert.
Syv av ti kvinner mellom 40 og 60 år bruker Snapchat daglig.
Ifølge Rabben vil bruken trolig øke som følge av flere filter, tjenester og apper.
- Snapchat er et relativt nytt sosialt medium, men det har svært stor rekkevidde. Det kommer blant annet av at 60 prosent av brukerne skaper innhold hver eneste dag, sier han.
Markedsføringsverktøy
Ifølge Rabben åpner Snapchat nye veier for alle som vil selge et budskap.
Ikke minst kan selskapene senke skuldrene litt og være mer avslappet i markedsføringen.
Rabben viser blant annet til hvordan Tine klarte å få 1,9 millioner Snapchatbrukere til å sende over 12 millioner 17-mai.meldinger med overdrevet nasjonalromantiske og humoristiske filter.
Ifølge Rabben er Snapchat en greie som nordmenn virkelig har trykket til sine bryst.
- Jeg tror at hovedgrunnen til det, er at nordmenn er glade i å kommunisere med hverandre. Vi har de rette verktøyene til nettopp det, sier han til iTromsø.
Han viste til statistikk for sosiale medier som rangerer Snapchat som nummer to, etter Facebook som har 82 prosent spredning. Snapchat har 60, Instagram har 53 prosent og YouTube 42, sier han.To millioner snappere
Antall norske snapchatbrukere er også i verdenstoppen.
- Vi er i dag cirka to millioner brukere av Snapchat. Det er bare Saudi-Arabia som har flere brukere. De er tre millioner, sier han.
Snapchat har kanskje fått et ufortjent stempel som «kun for ungdom», men Rabben peker på at aldersspredningen blant brukerne er stor, selv om de yngste er den største prosentvise gruppa. Blant 13- til 24-åringer er over 90 prosent på «snap».
I alle aldre
Men også andre aldersgrupper er hyppig representert.
Syv av ti kvinner mellom 40 og 60 år bruker Snapchat daglig.
Ifølge Rabben vil bruken trolig øke som følge av flere filter, tjenester og apper.
- Snapchat er et relativt nytt sosialt medium, men det har svært stor rekkevidde. Det kommer blant annet av at 60 prosent av brukerne skaper innhold hver eneste dag, sier han.
Markedsføringsverktøy
Ifølge Rabben åpner Snapchat nye veier for alle som vil selge et budskap.
Ikke minst kan selskapene senke skuldrene litt og være mer avslappet i markedsføringen.
Rabben viser blant annet til hvordan Tine klarte å få 1,9 millioner Snapchatbrukere til å sende over 12 millioner 17-mai.meldinger med overdrevet nasjonalromantiske og humoristiske filter.