Best 10 ganger på rad!

28.10.2019
Fra venstre konsernsjef Olav Linga i Haugaland Kraft, og direktør Jan Håland i Haugaland Kraft Fiber AS.
Norges mest tilfredse bredbånds- og tv-kunder har Altibox. Det er 10. året på rad med de mest fornøyde bredbåndskundene.
Mandag 28. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten og lojaliteten i telekombransjen i følge en pressemelding fra Haugaland Kraft.Det ble trippelseier for Altibox, som går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat.

-Haugaland Kraft gleder seg ydmykt over resultatene. Vi er stolt leverandør av Altibox og vil takke kundene for deres tillit i alle disse årene, sier direktør Jan Håland i Haugaland Kraft Fiber AS.

– Det å kunne beholde denne plasseringen i en bransje med såpass tøff konkurranse, er imponerende. Altibox med partnerne har en bredbåndsløsning som i større grad enn konkurrentene klarer å levere en stabil og god internettoppkobling, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.
Altibox leverer tjenester til Haugaland Kraft Fiber og en rekke andre lokale leverandører som blir målt av kundene i denne undersøkelsen.Fremtidsrettet fokus på fiber, i kombinasjon med at tv-løsningen også har ligget noen hestehoder foran konkurrentene, gjør at Altibox fremstår som mer innovative, mer nytenkende, og sannsynligvis et mer riktig sted å være kunde. Partnerne bidrar også til at man er nærmere kundene, i hvert fall om man sammenligner med Telenor eller Get, sier Høst.

– Vi har hatt god tilstrømming av kunder siden vi startet med utrulling av fiber. Det har vært en utfordring underveis å komme etterspørselen i møte så raskt som vi skulle ønske. I dag er vi veldig godt utbygd og har ikke like store utbyggingsprosjekter lenger. Før spurte kunden om de kunne få, nå spør de heller om når de kan få, for de aller fleste kan nå få, sier konsernsjef Olav Linga i Haugaland Kraft.

I år ga Altibox-kundene en score på 69,6 poeng på tv, 68,6 poeng på bredbånd og 74 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet – og sendte dermed partnerskapet til topps i samtlige kategorier.
– I sommer inngikk Altibox et samarbeid med Google for å løse kunders utfordring med god trådløs dekning overalt i huset. Google Wifi er enkelt å installere og gir utmerket trådløs dekning. Vi har fått svært gode tilbakemeldinger på dette produktet, og som Altibox-kunde får man kjøpt den til en fordelaktig pris. Vi er ikke fornøyde før kunden er fornøyd, sier direktør Jan Håland i Haugaland Kraft Fiber AS.