Bevegelse i Appex gruppen

31.08.2020
Ett av selskapene får nye eiere, men kommer til å samarbeide tett
Det er en glede å kunne informere om at Appex Operations blir en del av Nordlo. Slik innledes et innlegg på Appex sine hjemmesider.

-Vårt område for IT-drift, Appex Operations, blir en del av Nordlo! Eierne i Appex AS blir deleiere i Nordlo og selskapene kommer til å samarbeide tett, bekrefter styreleder i Appex gruppen Tore Fremmersvik.

Nordlo er en nordisk – og lokal – IT leverandør med 665 ansatte og 38 avdelingskontor, bygget opp hovedsakelig i Sverige. Nå står Norge for tur og Appex Operations blir med i tidlig fase for å bidra til å bygge et kraftfullt nordisk IT-driftsselskap til det beste for både kunder og ansatte.

I følge Fremmersvik er sammenslåingen kritisk for å være konkurransedyktig på IT-drift i fremtiden. Bransjen opplever et stort press for konsolidering fra store aktører som Microsoft og Appex-lederen ser trygghet for eksisterende kunder i sammenslåingen

-IT-drift har blitt utrolig kritisk for mange. Hvis dataen ikke virker i dag går det rett utover bunnlinjen, forklarer han.

-Vi veldig fornøyd med å spille på lag med en stor nordisk aktør som Nordlo. Det passer oss veldig bra at vi får være med på reisen samtidig som vi får ha et lokalt fokus, sier Fremmersvk.

Ingen endringer for nåværende kunder

Det er kun Appex sin avdeling for IT-drift som blir en del av Nordlo. Øvrig virksomhet innen kommunikasjon, web- og systemutvikling fortsetter i Appex som før. Selskapene Assist og Garp fortsetter også i Appex Gruppen som før.

-Overtakelsen medfører ingen endringer for våre kunder. I Nordlo Haugesund vil du treffe på de samme flinke menneskene, du vil ha de samme kontaktpunktene, motta de samme tjenestene og den samme gode servicen, sier Tore Solberg som blir en del av Nordlo sammen med 12 ansatte. Han har ledet Appex Operations helt siden starten og blir nå daglig leder i Nordlo Haugesund.

Support og helpdesk vil bemannes av samme personell og være lokalisert i Haugesund som i dag.

Nordlo er, i likhet med Appex, alltid opptatt av å sette dine kundeinteresser først, og vi vil derfor fortsatt jobbe for å være en langsiktig partner for deg ved å levere moderne IT-tjenester som fungerer både i hverdagen og i fremtiden. For å kunne gjøre dette effektivt har Nordlo en styringsmodell hvor business gjøres lokalt og beslutninger tas lokalt, står det i innlegget på appex.no