Bompengene "tar" overskuddet

26.08.2011
Suldal Transport må betale mer i bompenger enn det driftsresultatet havnet på i 2010. – For å få bedre veier, er dette dessverre en vei å gå, sier daglig leder Rune Furseth.

Suldal Transport AS, en av våre største medlemsbedrifter, betaler i dag en halv million kroner i måneden i bompenger. Selskapet, som har 150 biler i trafikk, betaler tre millioner kroner i året til Trekantsambandet og 600.000 til Haugalandspakken.
.

Bompengeutgiftene til Suldal Transport AS er dermed større enn driftsresultatet i 2010, som var på 3,9 millioner kroner, skriver Haugesunds Avis i dag.

Det ene bompengeprosjektet etter det andre er under planlegging langs E 134. Om noen år kan turen Haugesund–Oslo by på ikke mindre enn sju bompengeskranker.

Stordalstunnelen i Etne og nye tunneler på Haukelifjell/Røldal er bare to av nykomlingene der bilistene må betale. Mellom Åmot og Seljord i Telemark skal det fra 2013 og 15 år framover dras inn 448 millioner kroner i bompenger.

Les mer her:
http://www.h-avis.no/nyheter/tett-i-tett-pa-e-134-1.6444434
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund