Bygger nytt i Aksdal

10.12.2020
Dette bygget skal et haugesundsselskap føre opp i Aksdal
Norwegian Offshore Rental (NOR) er i disse dager i ferd med å få inn priser på et helt nytt administrasjons- og verkstedlokale på ei 10 mål stor tomt i Aksdal Næringspark. Selskapet, som leier ut utstyr primært til olje- og gassindustrien, har til nå holdt til i Stoltenberg-bygget på Risøy i Haugesund.

-Vi trenger mer plass, og ser Aksdal som et veldig greit sted å etablere oss, sier daglig leder Olafur Gislason.

Norwegian Offshore Rental ble startet i 2011, og eies av Jan Sigurd  Østebøvik og faren Geir Egil. Selskapet er også nylig etablert i Aberdeen i samme bygg som Imenco, som Geir Egil Østebøvik eier og leder.

NOR har gjort gode penger på å leie ut alt fra undervannskamera og løfteutstyr til flyteelementer og diverse utstyr til fjernstyrte undervannsfarkoster (ROV). Markedet er primært norsk og britisk sokkel men leverer til hele verden. Selskapet har 8 ansatte i Norge og 1 ansatt i datterselskapet Norwegian Offshore Rental Ltd i Aberdeen.

NOR er i forhandlinger med totalentrerprenører og ser for seg byggestart i slutten av første kvartal 2021 med innflytting ved årsskfitet 2021-2022.

Byggekostnad med tomt og utstyr i verksted er estimert til rett over 40 millioner.

Norwegian Offshore Rental i tall:

Daglig leder Olafur Haukur Gislason (f 1981)
Styrets leder Mads Ragnar Bårdsen (f 1971)
Styremedlem Geir Egil Østebøvik (f 1955)
Styremedlem Trond Jarle Bachmann (f 1973)
Styremedlem Jan Sigurd Østebøvik (f 1984)
Revisor Deloitte AS