Bygger nytt på Gismarvik

05.11.2020
Blikkfang for alle som kjører forbi, viser at vi satser, sier utbyggeren
Neste sommer står et flunkende nytt næringsbygg ferdig ved innkjørselen til næringsområdet på Gismarvik.

-Dette er det første, store næringsbygget som blir reist på dette området, og vi synes det er på en strategisk viktig tomt som vil være et blikkfang for alle som kjører forbi næringsparken på Gismarvik, sier daglig leder i Ølen Betong, Lars Norekvål til Næringsforeningen.

Slik planene er i dag vil bygget inneholde en produksjonshall for blokker, verksted for den store parken av betongbiler og andre nyttekjøretøy som Ølen Betong disponerer, samt tre etasjer med administrasjonslokaler.

Andre etasje av administrasjonsbygget vil Ølen Betong leie ut til eksterne.

-Vi flytter lageret i Haugesund til Gismarvik, og vurderer også et butikklokale for salg av betongvarer. Flyttingen av verkstedet fra Ølensvåg gjør at vi får frigjort hallkapasitet til produksjon der, sier Norekvål, som mener satsingen på næringsparken i Gismarvik viser at selskapet har stor tro på utviklingsmulighetene der.