Coronasmittet deltaker på Haugalandskonferansen

11.03.2020
-Følg smittevernlegens anbefaling
-Følg smittevernlegens anbefalinger
Næringsforeningen er dessverre gjort kjent med at en deltaker på fredagens Haugalandskonferanse har test positivt på Coronavirus.

-Det er blitt påvist coronasmitte hos en av deltakerne på Haugalandskonferansen. Vedkommende hadde nylig oppholdt seg i Østerrike. Nærkontakter av den smittede vil bli kontaktet av helsevesenet og skal ha 14 dagers karantene. Andre som har deltatt på konferansen er karantenefrie og skal kun ta kontakt med helsevesenet dersom luftveissymptomer oppstår. Konferansen ble avviklet i henhold til aktuelle retningslinjer fra Folkehelseinstituttet. Eventuelle spørsmål kan rettes helseavdelingen i din respektive kommune, sier smittevernlege i Haugesund kommune Teis Quale.

Følg smittevernlegens anbefalinger

-Vi er naturlig nok svært lei oss for situasjonen som nå har oppstått. Næringsforeningen har forholdt seg 100% til Folkehelseinstituttets anbefalinger i forkant av konferansen, og gjorde i tillegg ekstraordinære tiltak i forbindelse med avvikling av konferansen, ved å blant annet oppfordre til å la være å håndhilse og klemme andre deltakere. I tillegg fikk alle deltakere utlevert egen flaske med Antibac, samt at hotellet gjorde en rekke ekstraordinære tiltak, sier adm. dir i Næringsforeningen Haugalandet Bernt Jæger.

Vi oppfordrer våre deltakere til å følge smittevernlegens anbefalinger om å ta kontakt dersom luftveissymptomer oppstår, sier Jæger.