De har skjønt det..
21.06.2011
Jo, våre regionale fyrtårn har gjort seg bemerket de siste ukene. Ikke bare med viktige kontrakter, men ved å vise seg fram for lokalbefolkningen. Å invitere by og land til gratis visning og ditto konsertopplevelser vitner om at bedriftsledelse og ansatte har skjønt at det kan være nyttig å ha en offensiv holdning til omgivelsene.
En ting er at det skaper stolthet blant ledelse og ansatte. En annen og langt viktigere effekt er at slike arrangementer skaper positive vibrasjoner i lokalmiljøet. Både med hensyn til framtidig rekruttering og til omdømmet i regionen. Jeg ser heller ikke bort fra at det kan være med på å påvirke rammebetingelsene i det lange løp. At industrien bryr seg om samfunnet den er en del av, gjør det lettere for både politikere og media å ha et positivt forhold til den når det drar seg til med konfliktfyllte situasjoner.
Derfor skal våre venner i Aibel og Kværner Stord ha ros for disse kulturarrangementene. Å åpne dørene og gi lokalbefolkningen gode opplevelser kan det bare komme noe godt ut av..