DeepOcean vant innovasjonspris

11.08.2011
DeepOcean stakk avgårde med den første Innovasjonsprisen, som vår medlemsorganisasjon, Norsk Petroleumsforening i Nord Rogaland og Sunnhordland deler ut.

Prisen ble utdelt i Haugesund denne uka.

Kriteriene for Innovasjonsprisen er som følger;
Innovasjonsprisen gjelder alle bedrifter og institusjoner i nedslagsfeltet til NPF Nord Rogaland og Sunn-Hordaland.
Prisen er ikke personlig, men gis til en bedrift eller organisasjon som har utmerket seg.
Valgkrtierier:
1. Orginalitet (innovasjonshøyde), nyhet for bedrift, Norge, Bransjen, Europa, Verden...
2. Demonstrere tydelig nytteverdi i markedet
3. Markedssuksess: vekst i overskudd, omsetning, kvalitet og kundemasse
4. Prosjektets ROI
5. Strukturert og involverende innovasjonsprosess
6. Positive bruker-/kundeomtaler

DeepOcean innovasjonen ”Friksjonsbasert sjøsikringssystem” er et typisk og beskrivende prosjekt fra vår region.

Her har en hatt sikkerhet, kundeservice og effektivisering i fokus og kommet frem til en løsning som er til glede for leverandør og kunde og ikke minst personell.

Nyvinningen erstatter konvensjonell sveisesikring av utstyr som skal fraktes offshore.
Med det nye systemet økes sikkerheten og operasjonen effektiviseres ved at mobiliseringstiden går betydelig ned slik at feil på felt kan rettes opp raskere.

Prosjektet har også demonstrert en betydelig kostnads og inntjenings gevinst for DeepOcean og Statoil som kunde,

Vi gratulerer DeepOcean med NPF sin Innovasjonspris for 2011 og håper at dette inspirerer langt flere til å sende inn nominasjoner på de svært mange innovasjonene som skjer i vår region, sier leder i NPFs lokalavdeling, Gunnar Birkeland.