Det er NÅ det gjelder

13.08.2020
Leder & HR-dagen er samlingsplassen for folk som jobber med folk. Her fra arrangementet i 2018, da bl.a. Linda Eide deltok.
Programmet for årets Leder & HR-dag er klart- med minikurs..
Arbeidsdagene våre har endret seg mye de siste månedene. Krisen vi fortsatt føler på har utvilsomt også testet oss på hvordan vi jobber med arbeidsmiljøet – og ikke minst bedriftskulturen. I vanskelige tider blir skillet mellom gode og dårlige ledere tydeligere. Å kunne gi en så klar retning som mulig, å være autentisk og ha fokus på det relasjonelle er viktigere enn noen gang, ikke minst for bunnlinjen..!

Nettopp dette er bakteppet for Næringsforeningens Leder & HR-dag 15. oktober, som arrangeres i samarbeid med Level Personal.

Årets program

Årets program speiler definitivt tiden vi har vært – og er inne i;

-Hva har vi lært av betydningen av et godt arbeidsmiljø gjennom koronaen? Hvordan bygge sterke relasjoner som tåler selv internasjonale epidemier?

-Hvilke grep kan du ta for å bygge og opprettholde en aktiv og god tilbakemeldingskultur på hele arbeidsplassen? Hvordan gir du, og hvordan tar du imot feedback på jobb? Og hvorfor er det så viktig at vi har en sterk, vennlig og aktiv tilbakemeldingskultur på arbeidsplassen?

-Og hvordan jobber du med organisasjonskultur når du har fått koronasituasjonen som en ekstra utfordring ?

-Dette – og mer til er noe av det det settes fokus på under årets Leder og HR-dag. Kort oppsummert handler årets program om bedriftskultur – delingskultur – tilbakemelding og kommunikasjon – og ikke minst; hvordan få fram det beste laget, sier prosjektleder Ingeline Kaldestad.

Hun mener årets foredragsholdere har særdeles bred kompetanse innen ledelse og HR, og utgjør et dyktig og særdeles spennende foredragspanel.

Minikurs

Årets program inneholder også minikurs om kommunikasjon og tilbakemeldingskultur;   Hvordan gir du, og hvordan tar du imot feedback på jobb? Og hvorfor er det så viktig at vi har en sterk, vennlig og aktiv tilbakemeldingskultur på arbeidsplassen?

I forbindelse med koronakrisen er tydelig kommunikasjon viktigere enn noen gang. Hva har vi lært av krisen? Frykt for alvorlige konsekvenser som tap av inntekt og jobb, gjør oss mere sårbare. Manglende kontroll og angst for at pandemien skal blusse opp igjen, krever ledere som håndterer kommunikasjonen med de ansatte med tydelighet og vennlighet. Rita Enstad-Karsken lærer bort hva vi bør gjøre mer av og hva vi ikke bør gjøre når vi skal kommunisere i usikre tider.

Om å møtes…

Er det noe pandemien har lært oss, bortsett fra å vaske hender, holde minst en meter avstand og holde seg hjemme når man er syk, er det at folk trenger folk. Et undervurdert aspekt ved læring er å lære sammen med andre. Man lærer best sammen med andre!

Og når du melder deg på en av høstens konferanser i Næringsforeningen skal du kunne føle deg helt trygg på at din sikkerhet er ivaretatt og at smittetiltakene holder den høyeste standarden. Vi skal være en garantist for at både nasjonale og lokale smitteforebyggende råd og regler overholdes til punkt og prikke. Dette er et ansvar vi tar på største alvor, fastslår gjengen i Næringsforeningen, som med store forventninger ser fram til høstens nyttige møteplasser.

Billedtekst:

Tor Arnesen, lederen som har gjort en forskjell, mottok HR Norges ærespris i 2018. Har har solid erfaring fra olje- og gassnæringen og er ny styreleder i ONS