En intens motvilje mot allsang

19.01.2018
Haugalandskonferanse-aktuelle Arne Berggren forstår hvorfor de kreative tar kampen…
Tittelen «En intens motvilje mot allsang» stammer fra en av Arne Berggrens bøker, der han fokuserer på hvordan det etter hans mening forventes at en alltid skal tenke positivt, jobbe sammen og dyrke fellesskapsfølelsen. I virkeligheten matcher ikke dette med den kreatives personlighet, ifølge forfatteren. –De kreative hater høytidsdager, allsang, og denne fellesskapsfølelsen. De ønsker ikke å gli inn i mengden og synes egentlig at alle andre er idioter, sier Berggren med et glimt i øyet.

Som forfatter, låtskriver og med fartstid i kjente reklamebyråer, har Berggren gjort seg mange refleksjoner rundt «kampen» som oppstår når de kreative møter krav til «felleskapsånd» og bunnlinje. Han opplever også at en del kreative har en uovertruffen tro på sine egne ferdigheter … Berggren har ifølge seg selv vært med på en modningsreise, der han nå i større grad finner seg til rette med lagånd og økonomiske forventninger enn han gjorde tidligere.

Gjennom et humoristisk og ærlig foredrag 9. mars, lover Berggren å gi publikum en ny forståelse av kreativitet, og hvordan publikum virkelig kan få de gode ideene fremover.

Her kan du se programmet og melde deg på konferansen
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund