Etablerer seg i Haugesund

30.09.2011
Norges største revisjons- og rådgivningsselskap etablerer seg i Haugesund. Ernst & Young har ambisjoner om å bygge opp en avdeling med 10-12 medarbeidere de nærmeste årene.

Den internasjonale giganten har kontorer over hele verden og er store både i Stavanger og Bergen. I Stavanger jobber det 180 personer og mye av virksomheten er rettet mot revisjon, rådgivning, skatte- og avgiftshåndtering og transaksjonsrådgivning for virksomheter tilnyttet oljenæringen.
Kontoret i Haugesund skal har ansatt fire medarbeidere til oppstarten i DnB-bygget. Nå er to på plass; Tørres Øyjordsbakken som blir daglig leder og kommer Ernst & Young (EY) i Bergen og fra Hatteland-systemet, samt Adrian Helgelsen, advokatfullmektig med bred bakgrunn fra skatteetaten. Han skal i hovedsak arbeide med skatt som vil være ett satsingsområde for EY også i Haugesund.

- Vi er i full gang med å rekruttere medarbeidere og ser fortrinnsvis etter nyutdannede siviløkonomer og revisorer med noen års erfaring på baken. Ernst & Young er et populært selskap å jobbe i, og kom like bak Statoil i kåringen av Norges mest attraktive arbeidsgivere blant norske økonomistudenter i 2010, sier Øyjordsbakken.

Ernst & Young besøkte Næringsforeningen i går for å melde sin interesse for å bli medlem i Haugesundregionens Næringsforening. Her ser selskapet fram til å bidra med kunnskap i vårt stadig større nettverk av regionale bedrifter.

Ernst & Young har allerede en betydelig portefølje av bedrifter på Haugalandet, bl.a. innen shipping og oljeservicenæringen.
Øyvind Eskeland, som har skatt som arbeidsområde ved Stavanger-kontoret, sier at avdelingen i Haugesund vil trekke på ressursene som finnes både i Stavanger og Bergen.
- Vi stiller opp for Haugesund for å gi våre kunder maksimalt utbytte av kundeforholdet, sier Eskeland.