Får mye ut av lite
27.05.2016
-Det er heldigvis ikke lenger alltid slik at «money talks», og det nytter ikke å være stor med dårlig markedsføring fortsetter Harloff.–Vi ser at bruk av film i sosiale medier er en nyttig og rimelig kommunikasjonsform. I flere tilfeller oppnår vi bedre treff med en ordinær publisering med film, enn betalt plassering med annen reklame. Det fordrer at filmen er spektakulær med fokus på naturopplevelse sier Harloff, som trekker frem Langfoss som et eksempel på et viktig trekkplaster for regionen.
Ingunn Solberg Harloff er en av de lokale foredragsholderne under Markedsføringsdagen i september. Her vil Ingun snakke om hvordan de setter sammen markedsmiksen for å få folk til å velge Haugalandet som reisemål, noe hun synes er både morsomt og krevende
Nexans
For uten Ingunn Solberg Harloff fra vår region, stiller Bengt Haugland fra Nexans på Karmøy sammen med Eivind J.W Fiksdal fra Appex som vil snakke om kampanjen de utviklet når det ble besluttet at bedriften skulle legges ned, og 35 ansatte mister jobben. En multimedial markedsstrategi ble iverksatt, og konseptet fikk stor oppmerksomhet i nasjonale medier, blant annet via Dagsrevyen på NRK.
Konferanseansvarlig Bernt Jæger fra HN gleder seg over responsen på årets program, og synes det er ekstra hyggelig å presentere gode eksempler fra egen region under konferansen.
Her kan du se programmet til MF-Dagen og melde deg på
Under: Bengt Haugland fra Nexans sammen med Eivind J.W Fiksdal fra Appex.