Feeling lucky?

26.06.2020
Markedsføringsdagen-aktuelle Gina Evjen oppfordrer bedrifter til å komme seg ut i bakgården i sommer
Den årlige Markedsføringsdagen går av stabelen 24. september – denne gangen i Festiviteten. En av foredragsholderne, Gina Evjen, jobber daglig med sosiale medier i Nordic Choice Hotels og har en klar oppfordring til bedrifter i sommer.

-I sommer ville jeg vært enda mer tilstede i kommentarfelt og reviews - aldri før har vi hatt en så annerledes situasjon og hvordan det påvirker hver enkelt kunde kommer raskere til overflaten - eller ut i bakgården, om du vil. Så det er bare å trekke pusten og komme seg ut tide - selv når det koker der - spesielt da. Husk at det som snakkes om der, er det mange som ser. Og du svarer til én - men snakker til mange. Det er enten din krise, eller din mulighet, sier hun.

Med «ut i bakgården» mener hun å være der gjestene eller kundene dine er. Der de snakker ærlig om bedriften eller produktene dine uten filter. Hun trekker frem flere fordeler med denne praksisen.

- Du får sååå mange fordeler av å komme deg ut i den bakgården. For det første får du en realitetssjekk på hva målgruppene dine egentlig mener om deg. Og så får du en gyllen sjanse til å snu hates til likes. Mer om hvordan det kan gjøres kommer jeg til å snakke om i september. Inkludert tips og eksempler, sier hun lurt.

[caption id="attachment_182300" align="aligncenter" width="3000"] BILDETEKST: Fra venstre: Prosjektledere i Næringsforeningen, Hilde Øygarden og Lars Lindtner, produsent Christian Friestad på Festiviteten og salgsdirektør i Haugesunds Avis, Vidar Jenssen.[/caption]

Markedsføring er ikke gambling


Prosjektleder i Næringsforeningen Haugalandet, Hilde Øygarden, gleder seg til å møtes - i person.

-Vi har utrolig mange gode foredragsholdere i år. Vi tok mange runder internt der vi så på ulike muligheter. Et alternativ var å arrangere det som et webinar, men vi føler tiden er moden for å møtes igjen, sier hun.

–I tillegg har vi en plan B dersom Norge mot formodning skulle stenge ned igjen, legger hun til.

Selve tittelen på Markedsføringsdagen er kun spørsmålet "Feeling lucky?". Øygarden forklarer at grunnen for ordvalget er todelt.

-For det første ønsket vi å spre litt gode vibber etter en lang vår. Feeling lucky hadde en positiv klang, forklarer hun.

-I tillegg er det et reelt spørsmål bedrifter i Haugesund bør stille seg. Markedsføring i dag handler ikke om å være heldig. Det er ikke gambling. Det handler om kunnskap og verktøy som du kan bruke til å manøvrere i jungelen av kanaler og øke kjennskap til målgruppene dine, sier hun.

Øygarden oppfordrer alle som jobber med markedsføring, eller bare ønsker å lære mer om faget, om å melde seg på i dag.

-Samlet sett vil hele programmet bidra til at du øker sjansene dine for å lykkes med markedsføringen, sier hun.

HER kan du melde deg på. Hele programmet slippes innen kort tid. Følg med på nforeningen.no

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Haubo
A.Utvik as
SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Sysco
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Tveit
Hatteland