Feeling lucky?

26.06.2020
Markedsføringsdagen-aktuelle Gina Evjen oppfordrer bedrifter til å komme seg ut i bakgården i sommer
Den årlige Markedsføringsdagen går av stabelen 24. september – denne gangen i Festiviteten. En av foredragsholderne, Gina Evjen, jobber daglig med sosiale medier i Nordic Choice Hotels og har en klar oppfordring til bedrifter i sommer.

-I sommer ville jeg vært enda mer tilstede i kommentarfelt og reviews - aldri før har vi hatt en så annerledes situasjon og hvordan det påvirker hver enkelt kunde kommer raskere til overflaten - eller ut i bakgården, om du vil. Så det er bare å trekke pusten og komme seg ut tide - selv når det koker der - spesielt da. Husk at det som snakkes om der, er det mange som ser. Og du svarer til én - men snakker til mange. Det er enten din krise, eller din mulighet, sier hun.

Med «ut i bakgården» mener hun å være der gjestene eller kundene dine er. Der de snakker ærlig om bedriften eller produktene dine uten filter. Hun trekker frem flere fordeler med denne praksisen.

- Du får sååå mange fordeler av å komme deg ut i den bakgården. For det første får du en realitetssjekk på hva målgruppene dine egentlig mener om deg. Og så får du en gyllen sjanse til å snu hates til likes. Mer om hvordan det kan gjøres kommer jeg til å snakke om i september. Inkludert tips og eksempler, sier hun lurt.

[caption id="attachment_182300" align="aligncenter" width="3000"] BILDETEKST: Fra venstre: Prosjektledere i Næringsforeningen, Hilde Øygarden og Lars Lindtner, produsent Christian Friestad på Festiviteten og salgsdirektør i Haugesunds Avis, Vidar Jenssen.[/caption]

Markedsføring er ikke gambling

Prosjektleder i Næringsforeningen Haugalandet, Hilde Øygarden, gleder seg til å møtes - i person.

-Vi har utrolig mange gode foredragsholdere i år. Vi tok mange runder internt der vi så på ulike muligheter. Et alternativ var å arrangere det som et webinar, men vi føler tiden er moden for å møtes igjen, sier hun.

–I tillegg har vi en plan B dersom Norge mot formodning skulle stenge ned igjen, legger hun til.

Selve tittelen på Markedsføringsdagen er kun spørsmålet "Feeling lucky?". Øygarden forklarer at grunnen for ordvalget er todelt.

-For det første ønsket vi å spre litt gode vibber etter en lang vår. Feeling lucky hadde en positiv klang, forklarer hun.

-I tillegg er det et reelt spørsmål bedrifter i Haugesund bør stille seg. Markedsføring i dag handler ikke om å være heldig. Det er ikke gambling. Det handler om kunnskap og verktøy som du kan bruke til å manøvrere i jungelen av kanaler og øke kjennskap til målgruppene dine, sier hun.

Øygarden oppfordrer alle som jobber med markedsføring, eller bare ønsker å lære mer om faget, om å melde seg på i dag.

-Samlet sett vil hele programmet bidra til at du øker sjansene dine for å lykkes med markedsføringen, sier hun.

HER kan du melde deg på. Hele programmet slippes innen kort tid. Følg med på nforeningen.no