Fornøyde kunder i kraftselskap
28.10.2013
Med en score på 88 prosent for total kundetilfredshet, oppnår Ustekveikja Energi den høyeste poengsummen siden målingene ble gjennomført første gang i 2007.
Etter Ustekveikja Energi på listen over kundetilfredshet, følger Midt-Telemark Energi, Røros E-verk, Odda Energi og Haugaland Kraft, alle med 83 prosent.
Undersøkelsen viser at det er de små selskapene som går til topps – uansett kategori, skriver Telemarksavisa.
Her er alle topplasseringer:
* Den kraftleverandøren som står meg nærmest: Kvinnherad (94 prosent)
* En pålitelig og trygg kraftleverandør: Kvinnherad (93 prosent)
* Kjenner sine kunder godt: Fitjar (80 prosent)
* Troverdig markedsføring: Ustekveikja (83 prosent)
* Et moderne og fremtidsrettet selskap: Haugaland (84 prosent)
* Omtalen i media gjør at jeg får et godt inntrykk av selskapet: Haugaland (79 prosent)
* Internettsidene er en nyttig informasjonskanal: Ustekveikja (79 prosent)
* Internettsidene er oversiktlige og enkle å finne fram i: Ustekveikja (77 prosent)
* Tiden det tar før du får svar på en henvendelse: Odda (86 prosent)
* Serviceinnstilling ved kontakt med selskapet: Odda (86 prosent)
* Kundebehandlernes evne til å svare på mine spørsmål: Midt-Telemark (84 prosent)
* De ansattes vilje til å behandle kritiske spørsmål profesjonelt: Odda (78 prosent)
* Service og kundebehandling – totalt sett: Odda (85 prosent)
* Evne til å utforme lett forståelige strømregninger: Røros (84 prosent)
* Din tillit til at strømregningen er riktig: Ustekveikja (89 prosent)
* Informasjon om nye produkter og tjenester: Svorka (71 prosent)
* Prisen selskapet tilbyr på kraft: Ustekveikja (71 prosent)
* Reflektert total tilfredshet: Ustekveikja (88 prosent)
* Anbefaling til andre: Ustekveikja (81 prosent)
* Sannsynligheten for å være kunde også i tiden framover: Røros (92 prosent)