Først med mobil utsjekking
21.11.2013
— Scandic fokuserer konstant på å forbedre hotellopplevelsen. Teknologi og innovasjon blir stadig viktigere både for gjestene våre og oss, og derfor er det utrolig gøy å være først i verden med en tjeneste som til de grader gir gjestene en bedre hotellopplevelse, sier salgs- og markedsdirektør i Scandic Norge, Axel Huus i en pressemelding
Køfritt hotellopphold
Det eneste man trenger for å kunne sjekke ut på mobilen er at gjestens mobilnummer eller e-postadresse er registrert ved innsjekkingen. Kvelden før utsjekking vil gjesten motta en sms, hvor man kan se regningen, legge til kjøp i minibaren, oppdatere adresseinfo og betale for besøket. Gjesten får deretter kvittering via e-post og nøkkelkortet kan legges igjen i resepsjonen på vei ut. Man slipper med andre ord kø – og får ekstra god tid til å nyte hotellmorgenen.
— Vi vet at mange gjester opplever utsjekkingen som en flaskehals. Særlig gjelder dette de som reiser mye. Ofte har man dårlig tid når man er på vei til å forlate hotellet. Da er det deilig å slippe å bruke tid på utsjekkingen. I realiteten kan man nå sjekke ut mens man sitter i taxien eller bussen på vei til flyplassen, sier hotelldirektør på Scandic Haugesund, Mathias Mansoori.
Digitalt forsprang gir kundefordeler
Fra og med midten av november vil man kunne sjekke ut med mobilen på samtlige norske Scandichoteller i tillegg til Scandic Haugesund, og rundt 140 hoteller i Norden. Og den digitale innovasjonen vil fortsette i Scandic. Blant annet jobbes det allerede med løsninger for innsjekking og booking av konferanser.
—Andre bransjer har nok vært raskere til å ta i bruk digital teknologi enn hotellbransjen. For oss er det nå imidlertid en selvfølge at vi må ha løsninger som er tilpasset gjestenes behov. Nordmenn er i verdenstoppen i sin digitale adferd, og vi i Scandic har ambisjon om å komme dit vi også. Men alltid med kundenes behov i fokus. Vi vil aldri utvikle teknologi bare fordi det er fancy, avslutter Huus.