Gode resultater for PYX

29.01.2020
F.v.: Thomas S. Jansen, Jon Andreas Tveit, Bjarne Laastad, Helene B. Helgeland. Designer Tina B. Davison arbeider fra London. (Foto: Grethe Nygaard)
Kommunikasjonsbyrået PYX har snudd skuta etter en krevende oppstart...
Kommunikasjonsbyrået PYX  går i dag med overskudd, og har en rekke spennende prosjekter i gang for 2020. Nå har de også lansert nye nettsider og ny profil, i følge en pressemelding fra selskapet. PYX arbeider med å skape effektiv kommunikasjon og markedsføring for kundene sine, med utgangspunkt i en tydelig strategi, relevant innhold, funksjonelt design og intuitive digitale løsninger.I likhet med mange andre oppstartselskaper hadde PYX noen økonomiske utfordringer i oppstarten, men gjengen har hele tiden hatt tro på prosjektet, og målrettet arbeid har gitt resultater, i følge pressemeldingen.

Jostein Aksdal, daglig leder i Hagland Finans, har fulgt PYX siden starten.– Jeg er virkelig imponert over hvordan daglig leder Jon Andreas Tveit og gjengen hans i PYX har snudd skuta. De har vist initiativ og handlekraft, snudd seg rundt og tatt grep som virkelig har gitt resultater. Jeg tror faktisk at mange kunne ha noe å lære av hvordan PYX har håndtert situasjonen. Derfor er det godt å se at 2019 blir et år med overskudd for selskapet, og det blir spennende følge med i fortsettelsen, sier Aksdal.

PYX består i dag av Jon Andreas Tveit (daglig leder) Bjarne Laastad jr. (partner/kommunikasjonsrådgiver), Thomas S. Jansen (partner/markedsfører), Helene B. Helgeland (fagleder digitale tjenester) og Tina B. Davison (grafisk designer).

– Det har vært kjekt å oppleve hvordan hardt arbeid og gode leveranser gir resultater. Vi ser også at målbevisst og langsiktig samarbeid med gode kunder ofte gir positive ringvirkninger i form av ny tilvekst til kundeporteføljen, sier Jon Andreas Tveit, daglig leder i PYX.

I tillegg til arbeidet med sine eksisterende kunder, har PYX allerede fått en rekke nye og spennende oppgaver for 2020. – Den norske Filmfestivalen har ønsket at Bjarne Laastad overtar presseansvaret for både festivalen og Amanda-showet, og vi har også inngått en større avtale med Oasen Storsenter om produksjon av innhold. Vi er også i gang med en ny videoserie for Haugaland Kraft, forteller Tveit.

Selv om PYX har hovedvirksomheten sin på Haugalandet, arbeider selskapet også med kunder over hele landet. EGER Karl Johan, Steen & Strøm Dept. Store og Promenaden Fashion District er blant kundene i hovedstaden, og selskapet arbeider også med Smarthotel-kjeden med base i Stavanger og kveiteoppdretteren Glitne og Akvariet i Bergen.