Han er årets medienavn

27.02.2012
Ferds konsernsjef og eier Johan H. Andresen jr. er kåret til ”Årets Medienavn 2011” av magasinet Kampanje. Andresen kommer til Haugalandskonferansen fredag.
I
I en omtale av kåringen på Kampanjes nettsider fremheves Andresens bruk av Twitter, samt aktiv bruk av sosiale medier for å profilere Ferd-konsernet. ”I 2011 gjennomførte han et PR-skup med gulljakkene fra det Ferd-eide selskapet Swix under Ski-VM”, heter det videre i omtalen, som også kommenterer at den vanligvis mediesky industrilederen gjerne stiller opp for “sære eller små publikasjoner”, og at han er opptatt av å fronte sine merkevarer i forskjellige sosiale sammenhenger – for eksempel ved å stille i knallrød Swix-jakke på NHO-konferanser, skriver ferd på sine hjemmesider.

Omtalen på Kampanjes hjemmesider

http://www.kampanje.com/medier/article5937630.ece

 

 Den ferske papirutgaven av magasinet bringer forøvrig et større intervju der Johan H. Andresen snakker om sin bruk av sosiale medier, om Ferd-satsingen, om hvorfor han er så mediesky, om mulige medieinvesteringer og hva han tenker rundt Telenor/TV 2-saken. Kampanje er et fagblad som retter seg mot målgrupper som arbeider med markedsføring, design, reklame, medier, PR og informasjon.

 De øvrige ni kandidatene i kåringen var Kristin Skogen Lund (Telenor), Harald Stømme (TVNorge), Thor Gjermund Eriksen (A-pressen), Kjetil Try (Try Reklamebyrå), Hans Kristian Amundsen (Statsministerens kontor), Åsne Havnelid (SkiVM 2011), Live Nelvik (NRK), Trond Bentestuen (DNB) og Alexandra Beverfjord (Dagbladet). Andresen slo samtlige med god margin. I fjorårets kåring var det forøvrig Harald Eia som ble «Årets Medienavn», mens det i 2009 var Eyvind Hellstrøm som fikk tittelen.
 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund