Han er årets medienavn
27.02.2012
I
Omtalen på Kampanjes hjemmesider
http://www.kampanje.com/medier/article5937630.ece
Den ferske papirutgaven av magasinet bringer forøvrig et større intervju der Johan H. Andresen snakker om sin bruk av sosiale medier, om Ferd-satsingen, om hvorfor han er så mediesky, om mulige medieinvesteringer og hva han tenker rundt Telenor/TV 2-saken. Kampanje er et fagblad som retter seg mot målgrupper som arbeider med markedsføring, design, reklame, medier, PR og informasjon.
De øvrige ni kandidatene i kåringen var Kristin Skogen Lund (Telenor), Harald Stømme (TVNorge), Thor Gjermund Eriksen (A-pressen), Kjetil Try (Try Reklamebyrå), Hans Kristian Amundsen (Statsministerens kontor), Åsne Havnelid (SkiVM 2011), Live Nelvik (NRK), Trond Bentestuen (DNB) og Alexandra Beverfjord (Dagbladet). Andresen slo samtlige med god margin. I fjorårets kåring var det forøvrig Harald Eia som ble «Årets Medienavn», mens det i 2009 var Eyvind Hellstrøm som fikk tittelen.