Han overtar i ASKI

24.01.2019
Preben Svendsen tar over Ragnhild Bjerkviks stilling som daglig leder i inkluderingsbedriften ASKI AS i Kopervik.
Svendsen er 43 år og bor i Haugesund, og er i dag forretningsutvikler i firmaet SkillRace.

Nåværende daglige leder, Ragnhild Bjerkvik, fratrer sin stilling 1. mars for å tiltre som kommunedirektør i Kvinnherad. Hun er for øvrig styremedlem i Næringsforeningen.

– Svendsen har en solid grunnutdannelse samt språkutdanning, utdanning i ledelse og konfliktologi. Han har lang erfaring med ledelse, økonomiansvar, innovasjon, markedsføring, salg og forretningsutvikling fra firma i Norge og internasjonalt. Jeg ser på vegne av styret i ASKI AS fram til å samarbeide med Preben Svendsen, skriver styreleder Helge Thorheim i ASKI AS i en pressemelding.

• Aski AS er en Arbeid og Inkluderingsbedrift som ble etablert i 1973 under navnet AS Karmøy Industri.

• Bedriften, som opprinnelig var en mekanisk bedrift, har i dag en tjenesteytende profil.

• Hovedkunde er NAV, som henviser arbeidssøkere til ulike attføringstiltak på Aski.

• Formålet til Aski er å få avklart den enkelte deltaker sine forutsetninger for framtidig arbeid, gi nødvendig arbeidspraksis og kvalifisering, og bistå med formidling til det ordinære arbeidslivet. Aktivitetene i tiltakene skjer i reelle bedriftsmiljø