Hatteland på auksjonsmarkedet

07.09.2017
Hatteland vokser og selger sitt etterspurte forretningsystem Rambase til det internasjonale auksjonsmarkedet
Hatteland og Synergy Associates Ltd har inngått partneravtale om distribusjon og implementering av forretningssystemet RamBase for kunder innen auksjon. Hatteland skalerer nå opp distribusjon og salg av RamBase gjennom et globalt partnernettverk. Hatteland signerte i fjor høst også avtaler med konsulentfirmaene Mazeppa AS og Aumento AS. Ferdig sukess-plattform tilbys markedet via Partnernettverk, heter det i en pressemelding fra selskapet.

«Vi er henrykt over å inngå partneravtale med Hatteland, og ser frem til å introdusere deres velutviklede ERP-løsning til et raskt voksende, britisk auksjonsmarked,»

sier Alexander Caplan, administrerende direktøre i Synergy Associates Ltd.

RamBase er et plattformbasert forretningssystem med funksjonalitet tilpasset produksjon, distribusjon, logistikk og auksjon. Systemet er ikke bare tilpasset skyen, men ble utviklet for skyen allerede i 1992. Plattformen bruker åpne web-standarder, noe som muliggjør enkel integrasjon med andre systemer og applikasjoner. «Med dette kan vi tilby partnerne våre enorme muligheter», sier Odd Magne Vea, CSO for RamBase.

Om Synergy Associates Ltd

Synergy Associates Ltd er et internasjonalt IT selskap som blant annet har spesialisert seg innen IT for kommersielle gallerier, kunstforhandlere og auksjonshus. Synergy Associates Ltd hjelper store gallerier med å operere effektivt på tvers av lokasjoner og tidssoner. De assisterer også voksende gallerier med å drive optimalt med færre ressurser.

Selskapet har kontorer i London, New York og Hong Kong.

Om Hatteland

Forbedrer virksomheten via innovasjon. Hatteland leverer innovasjon som gjør bedrifter mer effektive, pålitelige og sikre. Hatteland startet med salg av elektrokomponenter i 1971, og med suksessen kom utfordringene. For å løse disse utfordringene utviklet Hatteland sine egne løsninger og pålitelige forretningssystemer, som i dag er anerkjent og brukes av multinasjonale Fortune 500-selskaper.

Hatteland har to hovedforretningsområder som er utviklet gjennom 45 år:

RamBase - komplett suksess-plattform basert på en integrert ERP-løsning i skyen. RamBase gir full kontroll ved å koble sammen hele verdikjeden i ett system; samhandler, effektiviserer og forenkler alle prosesser. Resultatet er pålitelig informasjon i sanntid. Everything Connects!

EMP Secure - leverer jevn IT-drift slik at kunder kan fokusere på sin kjernevirksomhet. Vi har det sikreste cloud-baserte systemet for håndtering og lagring av virksomhetskritisk IT-informasjon/data. Hatteland har sin egen EMP-sikre fjellhall for optimal datasikkerhet. Premium-tjenester bygget for de mest krevende sakene. Securing Your Values!

Ved utgangen av 2016 hadde Hatteland 286 ansatte og en omsetning på 640 M NOK.