Haugalandskonferansen utsolgt

20.01.2012
Til tross for 150 ekstra plasser, blir det ikke rom for alle som vil delta på årets Haugalandskonferanse. I går formiddag måtte vi stenge påmeldingen. Grensen på vel 500 deltakere var nådd..

- Forferdelig trist å måtte si nei, men vi har opprettet en venteliste i tilfelle det er påmeldte som av ymse årsaker likevel ikke kan stille, sier prosjektleder Bernt Jæger. Han er overveldet over responsen med utsolgt hus halvannen måned før konferansen arrangeres fredag 2. mars.

- Vi har snudd på konseptet i år for å gi plass til flere. Ventelistene de siste åren har plaget oss, og vi bestemte oss for å flytte møtet fra audiotoriet og inn i hovedsalen i Rica Maritim. Da øker vi kapasiteten med 150 seter til vel 500. Men heller ikke det er nok til å dekke behovet, sier Jæger.

Med dette deltakarantallet seiler Haugalandskonferansen opp som en av de store regionkonferansene på nasjonalt nivå. Og, som kommentator Elin Ørjasæter bemerket under fjorårets konferanse; "Her er det jo stort sett bare kvinner og menn fra næringslivet. På andre konferanser er det en overvekt av folk fra det offentlige og virkemiddelapparatet".

-Her har vi en fin blanding av folk fra små og sore bedrifter og fra hele regionen. Haugalandskonferansen er blitt det møtestedet "alle" vil være på, og interessen for kveldsarrangementet er også imponerende. Vi blir enda flere der enn på selve konferansen, så det blir litt av et punktum, sier Jæger, som er spent på hvordan logistikken vil fungere. Det er krevende å arrangere en så stor konferanse, sier han.

Koordinator Ingeline Kaldestad har ansvaret for utstillingsdelen under årets konferanse, og også der har interessen vært stort. Et tyvetalls utstillere i tillegg til presentasjon av våre hovedsamarbeidspartnere kommer til å lage en fin ramme rundt arrangementet, sier Kaldestad.