Helifuel kjøpt opp

17.09.2020
Fra venstre: Manfred Volanthen, CEO Swire Oilfield Services og Oddvar Østensvik, grûnder og tidligere majoritetseier
Grunnleggeren ser muligheter for videre vekst, produktutvikling og innovasjon
Helifuel AS er kjøpt opp av Swire Oilfield Services, den ledende globale leverandøren av container løsninger og tjenester til offshore industrien.

-Basert på den mangeårige erfaringen i sine respektive markeder vil det kombinerte selskapet være i stand til å kunne tilby en fullintegrert tjeneste for alle behov innen Aviation & Helifuel segmentet, heter det i pressemeldingen.

Fortsetter sammen med ledergruppen

Tidligere eier og grunnlegger av Helifuel AS, Oddvar Østensvik vil fortsette i selskapet sammen med den eksisterende ledergruppen og Jorunn Håvardsholm som Daglig Leder.

-Sammenslåingen med Swire Oilfield Services vil hjelpe oss med å videreutvikle våre løsninger til den globale energisektoren og gi oss muligheten til å fortsette å tilby kostnadseffektive tjenester med høy kvalitet til våre kunder, sier Østenvik

-Vi har et solid team som i kombinasjon med den økonomiske styrken og det globale nettverket til Swire Oilfield Services, vil gi oss et godt fundament for videre vekst og mulighet for økt produktutvikling og innovasjon, sier han videre.

-Helifuel AS passer perfekt inn i vår strategi om å utvikle tjenester med høy kvalitet for å kunne tilby våre kunder en komplett ende-til-ende løsning på tvers av industrier. Helifuel har et godt omdømme i markedet og med våre to selskapers kombinerte portefølje av produkter og tjenester, samt vår globale tilstedeværelse, vil det sette oss i en unik posisjon til å skape merverdi for våre kunder over hele verden, sier CEO i Swire Oilfields Services om oppkjøpet.

Helifuel AS ble etablert i 1996 og er spesialisert på design, produksjon, inspeksjon, vedlikehold, opplæring og utleie av spesialsystemer for drivstoffylling til offshore olje og gass, marine og vind industrien.

Swire Oilfield Services ble etablert i 1979 og har med sine mer enn 500 ansatte og operasjoner fra 61 baser i 29 land en sterk tilstedeværelse i de største olje- og gass regionene i Europa, Afrika, Midtøsten, Nord- og Sør-Amerika og Asia.

John Swire & Sons ble grunnlagt i 1816 og er et privateid selskap med over 130 000 ansatte over hele verden. Porteføljen til selskapet dekker en rekke bransjer, alt fra eiendom, luftfart, mat og drikke, marine tjenester, handel og industri.