Her er medlem nr. 400

22.12.2011
Haugesundregionens Næringsforeninger vokser sterkt. IT-bedriften EDB ErgoGroup ble næringsforeningens medlem nummer 400, og behørig feiret under den tradisjonsrike julelunsjen.

Tar vi med alle bedriftene som hører inn under våre 23 medlemsorganisasjoner(Maritimt Forum, Destinasjonsselskapet, Åkrehams Vekst, Etne Næringsutvikling o.s.v.),er Næringsforeningen nå talerør og paraplyorganisasjon for over 1400 bedrifter i regionen.

EDB Ergo Group et av Nordes ledende IT-selskaper, med lang erfaring fra norsk og nordisk IT-innovasjon. Selskapet har rundt 10.000 ansatte på mer men 100 kontorer i Norden og har en årlig omsetning på 12 milliarder kroner.

AV KRISTIAN SEVEREIDE
- På avdelingskontoret i Haugesund er vi totalt 33 medarbeidere. Vi har en god del kunder i regionen, men mange av disse er ikke klar over at vi har kontor her. Vi ønsker derfor å bruke Næringsforeningens nettverk til å knytte til oss flere kontakter og forhåpentligvis nye kunder, sier daglig leder, Leif Lindtner ved EDB ErgoGroups avdeling i Haugesund.

Avdelingen holder tili 2. etasje i Mekonomens lokaler på nordøstsiden av Opel-krysset.

- Denne regionen har etter hvert bygget opp et stort og spennende IT-miljø, med mange voksende bedrifter. ErgoGroup er en sentral bedrift i dette miljøet og det er svært gledelig at de ønsker å bli medlem i Næringsforeningen, sier HN-direktør Egil Severeide.

På nyåret skal Næringsforeningen sammen med Haugaland Vekst og TV Haugaland lage programserien Horisont, som skal ta for seg spennende bransjer og virksomheter i regionen. Allerede i første program er det IT-miljøet som skal under lupen.