Ingeline trosser snøstorm og sykler til jobb

03.02.2020
Gjør som oss i Næringsforeningen og delta i årets Sykle Til Jobben konkurranse.
Næringsforeningens eminente medarbeider Ingeline Kaldestad er godt i gang med forberedelsene til årets sykle til jobb kampanje og siterer det kjente ordtaket - Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær! Før hun sykler hjemover i snøen legger hun til at hun burde få dobbelt med poeng for å sykle i snøen da dette teknisk sett er "Langrenn på sykkel".

Sykle til jobben er en årlig kampanje med mål om å få flest mulig i aktivitet. Kampanjeperioden er på 60 dager fra 21. april til 18. juni. Under kampanjen registrerer deltakerne ALL sin fysiske aktivitet. Dette er en lavterskel, sosial, miljøvennlig, unik og morsom konkurranse.

Du kan også ro, padle eller svømme til jobb...

I følge kampanjesiden sykletiljobben.no er det ikke bare sykling som teller, men padling, løping, svømming, klatring, fjellturer og styrketrening er også eksempler på poenggivende aktiviteter. Man kan delta individuelt eller som et lag med venner eller kollegaer. Alle som melder seg på og registrer aktivitet er med i trekningen av premier som blant annet sykler, turer og treningsutstyr.

Gratis deltakelse

Haugesund og Karmøy Kommune har også i år signert kommuneavtale, som gjør at denne kampanjen er gratis for alle som jobber eller bor i Haugesund og Karmøy.

- Dette er et fantastisk tiltak som bidrar til å løfte og fokusere på folkehelsen i distriktet, sier Senior aktivitetskonsulent i Bedriftsidretten i Rogaland Heidi Elin Aasbø.

Sammen med Bedriftsidretten i Rogaland oppfordrer vi i Næringsforeningen deg til å melde deg på, og husk at all aktivitet teller.